تولید محصولات پتروشیمی با استفاده از ظرفیت های خالی افزایش می یابد

تولید محصولات پتروشیمی با استفاده از ظرفیت های خالی افزایش می یابد
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت های خالی صنایع پتروشیمی با تامین خوراک مورد نیاز خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'عبدالحسین بیات' افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های خالی تولید به منظور افزایش توان تولید با برنامه ریزی های جدید در حال انجام است.

وی ادامه داد: ظرفیت های خالی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در سراسر جهان وجود دارد، اما با یک برنامه جامع و مدون، قابلیت بهره برداری از این ظرفیت ها وجود دارد.

به گفته وی، صنایع پتروشیمی ایران هم اکنون دارای ظرفیت های خالی تولید است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های جدید و تامین خوراک واحدهای تولیدی، استفاده از این ظرفیت ها برای افزایش تولید میسر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی برای دستیابی به ظرفیت تولید 100 میلیون تنی در صنعت پتروشیمی گفت: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی هم اکنون در مرز 51 میلیون تن است.

وی درباره برنامه های آینده صنعت پتروشیمی اظهار کرد: قرار است در برنامه پنجم توسعه 50 میلیون تن ظرفیت جدید نصب شود که این میزان، معادل ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در نیم قرن گذشته خواهد بود و با تحقق آن مجموع ظرفیت صنعت پتروشیمی به 100 میلیون تن خواهد رسید.

بیات با بیان این که دستیابی به این هدف به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد، افزود: تا پایان برنامه چهارم در مجموع با 46 میلیارد دلار سرمایه گذاری، ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به 51 میلیون تن رسیده است.‌

وی از تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری بانک‌های عامل در طرح‌های پتروشیمی خبر داد و گفت: متولیان صنعت پتروشیمی با همراهی سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی در وزارت اقتصاد و دارایی، با حضور در همایش‌های بین‌المللی به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران می‌پردازند.

بیات درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه صنایع پایین دستی گفت: با گردهم آمدن سه قطب استانداری‌ها از وزارت کشور، پتروشیمی از وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی وزارت امور اقتصاد دارایی اقدام های موثری برای توسعه این صنایع در کشور انجام شده است.

وی هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات میانی پتروشیمی به کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر عنوان و ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که یک قطره نفت خام از کشور صادر نشود و تمام آن به محصولات پایین دستی ارزشمند تبدیل شود.

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۱۵۱