میرمحمدصادقی: سرمایه‌گذاران کانادایی با چه هدفی به ایران می‌آیند؟

میرمحمدصادقی: سرمایه‌گذاران کانادایی با چه هدفی به ایران می‌آیند؟
آبان‌‌ماه سال جاری هیاتی تجاری از کانادا در راستای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران و فتح بازار‌ کشور‌های همسایه برای صدور تولیدات مشترک، به ایران سفر می‌کنند.
به گزارش  پایگاه خبری اوپکس به نقل از اقتصادنیوز، از زمان دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای، تاکنون هیات‌های تجاری بسیاری از کشور‌های اروپایی و آسیایی به ایران سفر کرده‌اند و یا تصمیم دارند به ایران بیایند. حتی بازرگانان فرش آمریکایی هم قرار است به ایران سفر کنند. فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها، اردنی‌ها، چینی‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی همه یا هیاتی به ایران اعزام کرده‌اند و یا برای اعزام هیات‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اما این بار نوبت کانادایی‌ها است که برای توسعه روابط تجاری خود با ایران هیاتی را اعزام کنند. این هیات در حالی قرار است به ایران بیاید که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی مجدد سفارت این کشور در ایران نیز مطرح است.

علاءمیر محمد صادقی رییس اتاق مشترک ایران و کانادا در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه اخیرا در اتاق مشترک ایران و کانادا جلسه‌ای برگزار و قرار شده‌است برخی از کانادایی‌ها برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند، اظهار کرد: مقدمات فراهم و قرار شده زمینه ورود هیات‌های کانادایی برای سرمایه‌گذاری، مبادله تکنولوژی و توسعه صادرات ایران به این کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: قرار است سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کانادا به صورتی باشد که محصولات مشترک به کشور‌های همسایه ایران صادر شود.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه هیات کانادایی آبان‌ ماه به ایران سفر می کند، اظهار کرد: پس از آن نیز هیاتی از ایران به این کشور اعزام خواهد شد.
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۷۴۶