افت سهام شرکت پتروشیمی سابیک

افت سهام شرکت پتروشیمی سابیک
سود خالص شرکت در سه ماهه دوم سال 2015 نسبت به مدت مشابه پارسال در حدود 4.5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش نیپنا به نقل ازرویترز، شرکتهای پتروشیمی عربستان همراه با کاهش قیمت انرژی با افت سهام خود مواجه هستند البته این میزان کاهش کمتر از حد انتظار آنها بود.

شرکت سابیک اعلام کرد که به دلیل افت قیمت انرژی در سال گذشته ،سود خالص شرکت در سه ماهه دوم سال 2015 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حدود 4.5 درصد یعنی از 6.46 میلیارد ریال به 1.65 میلیارد ریال کاهش داشته است. با وجود کاهش سود خالص سه ماهه، این شرکت 25 درصد بالاتر از میانگین برآورد شده سود 4.95 میلیارد ریالی داشته است.

یوسف عبداله بنهان مدیر اجرایی شرکت سابیک گفت: به دلیل افزایش تقاضای مشتریان و کنترل هزینه های تولید محصولات توانستیم ظرفیت تولید را تا 2 درصد افزایش دهیم. ما همچنان به روی عواملی که تحت کنترل ما هستند تمرکز می کنیم. با این وجود شرکت سابیک با وجود کاهش سود سهام همچنان در زمینه تولید محصولات پتروشیمی سرمایه گذاری می کند.

سابیک قصد دارد برای توسعه تولیدات خود، در پروژه های گاز شیل در ایالات متحده سرمایه گذاری مشارکتی داشته باشد و قراردادی با شرکت هوستون امضا کرده است که به موجب آن می تواند محصولات تولیدی خود را به بریتانیا صادر کند 

آل بنیان در این رابطه گفت که مناطق اصلی مورد نظر شرکت برای سرمایه گذاری، شمال شرق و جنوب ایالات متحده است ما به دنبال به دست آوردن سود اقدام به راه انداری هر گونه شرکتی می کنیم .

شرکت سابیک در سه ماه گذشته طرحهای تولیدی خود را در چین و ایالات متحده توسعه داده است زیرا در عربستان سعودی با کمبود خوراک گاز مایع روبرو شده است و امیدوار است که از طریق همکاری با گاز شیل بتواند به بزرگترین منبع گاز ایالات متحده در غرب ویرجینیا و اوهایو دسترسی پیدا کند.

آل بنیان در پایان افزود که شرکت سابیک به دنبال فرصت های کسب و کار در شمال امریکا برای خوراک گازی و در چین برای خوراک زغال سنگ است.

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۴۵۹