اعتبار بنزین 700 تومانی تا اخر آبان ماه / بدهی بیش از 2 میلیارد دلاری انگلیس به ایران

اعتبار بنزین 700 تومانی تا اخر آبان ماه / بدهی بیش از 2 میلیارد دلاری انگلیس به ایران
وزیر نفت از تمدید زمان استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت تا پایان آبان ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه دیدار با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، در جمع خبرنگاران در خصوص ورود هیئت انگلیسی به ایران اظهار داشت: این هیئت‌های خارجی علایم مثبت و چراغ سبز را به کشور ما می‌دهد تا شرکت‌هایشان برای سرمایه گذاری با ایران همکاری نماید.

وی تصریح کرد: انگلیسی‌ها سابقه طولانی در فعالیت‌های نفتی ایران داشته‌اند، علی رغم فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که در روابط داشتیم اعتقاد ما این است که باید دروان جدید از روابط را بر پایه احترام متقابل و برد برد بین شرکت‌های دو طرف برقرار کنیم و ما به این سران خارجی گفته‌ایم که ایران امروز با 14 و 15 سال پیش در بخش‌های مختلفی فرق اساسی داشته است برای اینکه بتواند در عرصه سرمایه گذاری موفق شود بازار ایران را تنها برای فروش کالا خود در نظر نگیرند بلکه بازار منطقه را نیز تحت پوشش قرار دهند.

وی تاکید کرد: نظر آنها در این نشست برای سرمایه گذاری شرکت‌های خصوصی ایرانی با خارجی‌ها برای ایجاد یک بازار رقابتی مثبت بوده است.

زنگنه در خصوص ورود شرکت‌های شل و وی‌پی گفت: شرکت نفتی شل برای سرمایه گذاری در ایران ابراز علاقه کرده و درمورد وی‌پی هنوز اطلاع چندانی ندارد، شرکت شل مثل گذشته برای خرید نفت ایران اقدام کرده به طوری که در گذشته مشتری نفت خام ایران قبل از تحریم‌ها بوده است.

وی میزان بدهی شل را حدود 2.3 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این میزان بدهی بعد از لغو تحریم‌ها پرداخت خواهد شد.

وزیر نفت گفت: سیاستی برای فروش نفت در کشور داریم  حتی زمانی که فروش را افزایش می‌دهیم براساس سیاست ابلاغی دست به فروش آن می‌زنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر موضوع اساس نامه شرکت ملی نفت گفت: اساس نامه شرکت ملی نفت در مجلس به تصویب رسیده و به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع داده شده است و هم اکنون مرحله نهایی خود را طی می‌کند.

زنگنه در خصوص بنزین 700 تومانی گفت: براساس مکاتباتی که بین وزارت نفت و معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته قرار است بنزین 700 تومانی تا اواخر آبان ماه اعتبار دارد.

وی افزود: مردم در مصرف بنزین 700 تومانی خود عجله نکنند گرچه میزان بنزین 700 تومانی کاهش یافته است.

وزیر نفت در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: قیمت نفت بحث اصلی اقتصاد جهانی است که در ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده است، در ماه‌های گذشته عرضه بیشتر دلیل پایین آمدن قیمت نفت بود همچنین افزایش تولید میعانات شل اویل و شل گس عامل اصلی این کاهش قیمت بوده است .

در حال حاضر اقتصاد چین دچار التهاب شده و این موضوع برای طرف تقاضا مشکل و فشار وارد کرده باید تولید مدیریت شود و اوپک در سهم خود نقشی را ایفا کند؛ کسانی که در سال گذشته نفت بیشتری را تولید و درآمد بیشتری را نصیب خود کرده‌اند باید این موضوع را در نظر بگیرند.

زنگنه افزود: فضای سیاسی در اوپک فضای ناآرام و برای مذاکره نیست ما به هر قیمتی افزایش تولید خود را در دستور کار خود قرارداده‌ایم و راهی جز این نداریم چرا که سیاست وزارت نفت نیست بلکه سیاست دولت بوده که افزیش تولید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر افزایش تولید به موقع صورت نگیرد سهم خود را در بازار از دست خواهیم داد و برای 10 هزار بشکه تمنا و خواهش خواهیم کرد.
۲ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۵۵۰