ویتنام واردات پلی اتیلن را افزایش می دهد

ویتنام واردات پلی اتیلن را افزایش می دهد
ویتنام از معدود کشورهای جنوب شرق آسیا است که وارد کنندگان پلیمر آن معاف از پرداخت حقوق گمرکی هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یکی از مقامات ارشد انجمن پلاستیک ویتنام، روز جمعه دوم مرداد ماه، در حاشیه کنفرانس پلاستیک ویتنام که از تاریخ اول تا چهارم مرداد ماه در شهر هوشی مین این کشور برگزار شد؛ عنوان کرد: حجم واردات پلی اتیلن ویتنام، طی سال گذشته میلادی، به یک میلیون و 43 هراز تن بالغ شد و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2016 ، با رشد 15 تا 18 درصدی همراه باشد. وی همچنین افزود: انتظار داریم واردات پلی پروپیلن نیز 8 درصد افزایش یابد.

کارشناسان دلایلی از قبیل افزایش قدرت خرید طبقه متوسط این کشور، افزایش صادرات محصولات تمام شده ( Finished Products ) پلاستیکی ویتنام و معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی برای واردات را عامل این موضوع می دانند. همچنین سرانه مصرف پلیمر ویتنام، 45 کیلوگرم است و آماری از میزان تخریب و تجزیه پلیمرهای تخریب پذیر در دست نیست.

بر اساس اطلاعات پلاتس، سرانه مصرف پلی اتیلن در بازارهای مهمی از جمله چین و هند، به ترتیب 15 و 3 کیلوگرم است. حجم واردات انواع محصولات پلاستیکی ویتنام در سال گذشته میلادی، سه میلیون و 400 هزار تن برآورد می شود. پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید ( PVC )، مهمترین محصولات خام وارداتی در سال 2014 بودند.

طبق داده های منتشر شده توسط انجمن پلاستیک ویتنام، پلی اتیلن با یک میلیون و 43 هزار تن، 30 درصد از کل حجم واردات را به خود اختصاص داد. پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید به ترتیب با 851 هزار و 959 و 205 هزار و 867 تن در رده های بعدی قرار دارند.

ویتنام از معدود کشورهای جنوب شرق آسیا است که واردکنندگان پلیمر آن معاف از پرداخت حقوق گمرکی هستند. از دیگر کشورها می توان به کامبوج، میانمار و سنگاپور اشاره کرد. اگر چه صنعت پلاستیک این کشورها در مقایسه با ویتنام چندان توسعه نیافته است.

۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۴۵۵