شاخص روی مدار سقوط

شاخص روی مدار سقوط
سرمایه گذاران بورسی دیروز تعداد 10 میلیون و 923 هزار سهم از سهام صنعت شیمیایی را به ارزش 51 میلیارد و 189 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار دادوستد کردند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا، در نتیجه داد و ستدهای دیروز سهام شرکت های فعال در این صنعت، ارزش بازار این صنعت به 720 هزار و 330 میلیارد ریال رسید .

در معاملات دیروز بازار سرمایه، تعداد دو میلیون و 101 هزار سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزشی معادل 5 میلیارد و 382 میلیون ریال خریداری شد. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی، کاهشی 0.16 درصدی را تجربه کرد.

از میان شرکت های پتروشیمی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، 0.39درصد کاهش قیمتی را به ثبت رساند. پتروشیمی پردیس هم دیروز 0.1 درصد افزایش قیمتی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورد.

اما پتروشیمی شازند 0.29 درصد کاهش را تجربه کرد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم کاهش 0.08 درصدی را تجربه کرد. پتروشیمی خارک هم 0.41 درصد کاهش را به ثبت رساند. پتروشیمی کرمانشاه 0.06 درصد کاهش را به ثبت رساند. پتروشیمی آبادان نیز 0.26 درصد افت قیمت داشت. پتروشیمی مارون هم 2.35 درصد کاهش داشت.

از دیگر شرکت هایی که دیروز روندی نزولی داشتند، پتروشیمی جم، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی فناوران و پتروشیمی خراسان بودند. پتروشیمی زاگرس دیروز 0.12 درصد افزایش قیمت داشتند.

در معاملات دیروز بازار سهام، در داد و ستدهای روز یکشنبه سهامداران بیش از 628 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 836 میلیارد ریال در 25 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند . در نتیجه معاملات روز جاری نمادهای پالایش نفت تبریز، کشتیرانی، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مپنا و بانک صادرات بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل بورس ثبت کردند و باعث افت 343 واحدی این متغیر شدند. این در حالی بود که نماد پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

در فرابورس هم 98 میلیون سهم به ارزش 991 میلیارد ریال خریداری شد. پتروشیمی مارون دیروز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص در این بازار داشت.

۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۵۲۴