تولید نفت شیل آمریکا کاهش می‌یابد

تولید نفت شیل آمریکا کاهش می‌یابد
پیش بینیهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا ( EIA) حاکی از این است که روند نزولی تولید نفت شیل در آمریکا در ماههای آینده ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، براساس پیش بینی EIA تولید نفت شیل در ماه سپتامبر به ٥,٢٧ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ٩٣ هزار بشکه در روز کمتر از تولید ماه اوت است.

طبق این پیش بینی، تولید در میدان نفت نامتعارف (Permian) طی سپتامبر افزایش می‌یابد ولی تولید در سایر میدانهای بزرگ نامتعارف شامل (Bakken، Eeagle ford، Niobara) کاهش خواهد یافت.

براساس پیش بینیهای جدید آژانس بین‌المللی، تولید نفت کشورهای غیر اوپک در سال جاری با ١,١ میلیون بشکه افزایش نسبت به سال قبل به ٥٨.١ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، ولی در سال ٢٠١٦ در اثر کاهش تعداد دکلهای حفاری و همچنین کاهش میزان سرمایه‌گذاری، عرضه نفت کشورهای غیر اوپک با ٢٠٠ هزار بشکه کاهش به ٥٧.٩ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

براساس گزارش اداره اوپک و روابط با مجامع انرژی، تعداد دکلهای حفاری فعال در آمریکا در هفته سوم ماه اوت با یک دستگاه افزایش نسبت به هفته قبل به ٨٨٥ دستگاه رسید که ١٠١١ دستگاه کمتر از مدت مشابه سال قبل است. تعداد دکلهای حفاری فعال در کانادا نیز با سه دستگاه کاهش به ٢٠٨ دستگاه رسید. تعداد دکلهای فعال در کل جهان نیز با ٢٨ دستگاه کاهش به ١١١٨ دستگاه رسید. 
۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۴۶۶