ایران به دنبال دستیابی به دانش مایع سازی گاز طبیعی در ظرفیت های بالاست

ایران به دنبال دستیابی به دانش مایع سازی گاز طبیعی در ظرفیت های بالاست
مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: دستیابی به فرآیند دانش ال ان جی در ظرفیت های بالا با اجرای طرح پژوهشی 'دستیابی به دانش مایع سازی گاز طبیعی' محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'علی اصغر بیدارمغز' با ارسال پیامی به نخستین همایش تخصصی بومی سازی صنعت ال ان جی با بیان این که طرح پژوهشی دستیابی به دانش مایع سازی گاز طبیعی پیش از این تصویب شده، افزود: شرایط جغرافیایی و برخورداری از ذخایر قابل توجه گاز، به طور حتم در یک افق بلند مدت و دیدی استراتژیک، کشورمان را در موقعیتی ممتاز و کم نظیر قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: با وجود انحصاری بودن صنعت ال ان جی (مایع سازی گاز) و تشدید آن با توجه به مصوبه 26 جولای اتحادیه اروپا، گام های مهمی برای بومی سازی و خودکفایی در صنعت ال ان جی برداشته شده است.

بیدارمغز یادآور شد: حضور در بازار 'ال ان جی' ضمن افزایش قدرت چانه زنی در بازار، می تواند شرایط بهتری در مذاکرات صادرات این حامل انرژی را به وسیله خط لوله برای ایران ایجاد کند.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، در این طرح تلاش شده است تا برای تمام مراحل، اعم از مطالعات، طراحی و ساخت تجهیزات از توان و دانش متخصصان داخلی بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ تقاضای گاز طبیعی در میان دیگر حامل های انرژی، همچنین پیشرفت فناوری، مایع سازی گاز و حمل آن با کشتی، شکل دیگری از تجارت این حامل انرژی را رقم زده است.

به گفته وی، ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گاز جهان، همچنین به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب (قرار داشتن میان دو بازار مصرف گاز یعنی چین و اروپا) می تواند با مدیریت زمان و برنامه ریزی های بلند مدت، علاوه بر صادرات با خط لوله در بازار ال ان جی نیز حضوری فعال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست تخصصی بومی سازی صنعت ال ان جی به همت شرکت ملی صادرات گاز ایران، امروز با حضور جمعی از دانشگاهیان، پژوهشگران و صنعتگران برگزار شد.

در این نشست تخصصی، مقالات تخصصی با محوریت ال ان جی، فناوری مایع سازی با نگاه بومی سازی آن در کشور از سوی پژوهشگران این عرصه ارائه شد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۴۳
تعداد بازدید : ۹۶۸