قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در معاملات امروز ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۴۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از فزونی عرضه، تقویت دلار و آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا بر بازارهای جهانی سایه افکنده، قیمت نفت امروز کاهش یافت، اما ترمیم بازار بورس چین پس از دو روز تعطیلات، نگذاشت قیمت نفت کاهش شدیدی داشته باشد.
تعطیلات طولانی روز کارگر در آمریکا نیز ممکن است منجر به کاهش حجم مبادلات تا زمان بازگشایی بازار آمریکا در جلسه آینده شود.
شاخص های اصلی بورس چین روز دوشنبه در اولین معاملات بعد از تعطلات دو روزه رشد داشت.
قیمت نفت در طی هفته های اخیر به دلیل آشفتگی در بازارهای جهانی که پس از کاهش ارزش یوان و انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین رخ داد، رو به کاهش گذاشته است.
به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت، افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها از فزونی جهانی عرضه نفت، تقویت ارزش دلار و ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا همگی بر حس حاکم بر بازار تاثیر گذاشته است.
وی افزود: «از نظر سرمایه گذاران 30 درصد احتمال دارد افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر اتفاق بیافتد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر پس از کاهش یک دلار و 7 سنتی، معادل 2.1 درصد در جلسه قبل، امروز 37 سنت دیگر کاهش یافت و به 49 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود یک درصد کاهش داشت.
قیمت نفت خام امریکا برای تحویل در ماه اکتبر پس از کاهش 70 سنتی، معادل 1.5 درصد در جلسه قبل، امروز 32 سنت دیگر افت کرد و به 45 دلار و 73 سنت رسید.
موسسه فیلیپ فیچرز در یادداشتی نوشت «آمارهای بازار کار آمریکا ضعیف تر از حد انتظار بود و این موجب شد قیمت نفت به دلیل پیش بینی ضعیف شدن اقتصاد، پایین بیاید.»
آمارهای بازار کار آمریکا که روز جمعه منتشر شد نشان داد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته 173 هزار مورد بوده، در حالی که پیش بینی اقتصاد دانان 220 هزار مورد بود.
افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا به میزان 4.7 میلیون بشکه در هفته منتهی به 28 اوت، که بیشترین رشد هفتگی از ماه آوریل تاکنون بود، بر نگرانی ها از فزونی عرضه افزود.
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۶۱۱