کشف ذخایرجدید انرژی در مازندران

کشف ذخایرجدید انرژی در مازندران
وزیرنفت، کشف ذخایر جدید انرژِی در حوزه دریای خزر و نیز استقرار صنایع مادر نفتی در مازندران را باعث توسعه همه جانبه در این استان دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم قاسمی ، روز جمعه در پیامی به نخستین همایش توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیتهای استانی در مازندران با محوریت صنعت نفت افزود: بدون تردید کشف ذخایرقابل توجه منابع هیدروکربنی اثر بسیارمهمی برای مازندران خواهد داشت و می تواند باعث توسعه اشتغال پایدار و آبادانی بیشتر دراین استان شود.

وی بیان کرد: درشرایط حساس کنونی ماموریت اصلی وزارت نفت درخط مقدم تولید، رهایی کشور از وابستگی به بیگانگان و خودکفایی ایران اسلامی براین صنعت عظیم است.

وزیرنفت ادامه داد: استان مازندران با ظرفیت بالای مدیریتی و نیروهای متخصص انسانی و نیز موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که در شمال کشور و کشورهای آسیای میانه دارد می تواند باچشم اندازی روشن در بخش انرژیِ گامی اساسی درجهت شکستن تحریم ها و نارسایی های سال گذشته به استان بردارد.

قاسمی، برگزاری همایش توسعه پایدار و بهره گیری ازظرفیتهای استانی درمازندران با محوریت صنعت نفت را نشان از دور اندیشی مدیران ، فرهیختگان و آحاد مردمی دانست که منابع ملی ومنطقه ای را با منافع ملی ایران اسلامی گره زده اند.

وی ، برگزاری این همایش را فرصتی برای تحقق اهداف مقدس نظام دانست و اضافه کرد: در این راستا باید ازهمه فرصت های اندیشه های جمعی برای دستیابی به اهداف بزرگ ازهمه ظرفیتهای موجود استفاده کرد.

وی ابرازامیدواری کرد: با دستیابی به دستاوردهای علمی و عملیاتی برای توسعه پرشتاب این منطقه واجرای منویات رهبر معظم انقلاب و نزدیکی به اهداف سند چشم انداز1404خواهد شد.
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ۱۸:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۰۴۴