خط لوله مشترک صادراتی گاز ایران با ترکمنستان احداث می شود

خط لوله مشترک صادراتی گاز ایران با ترکمنستان احداث می شود
در چارچوب احداث خط جدید صادراتی مشترک گاز ایران با ترکمنستان، شرکت فولاد اکسین خوزستان ورق مورد نیاز این خط لوله سه هزار کیلومتری برای انتقال گاز ایران به اروپا را تامین می کند.

به گزارش ایرنا در سفر اخیر محمدتقی امانپور نماینده ویژه وزیر نفت به خوزستان طی روزهای گذشته و بازدید وی از شرکت فولاد اکسین خوزستان، مقرر شد این شرکت ورق های فولادی خط لوله یاد شده را در ضخامت 56 اینچ تامین کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وزارت نفت برنامه 30 میلیارد دلاری صادرات کالا و خدمات به ترکمستان در ازای گاز دریافتی از این کشور به جای پرداخت پول تعریف کرده که یکی از این کالاها ساخت خط لوله است.

عزیز قنواتی افزود: در این چارچوب شرکت فولاد اکسین خوزستان با توجه به توانمندی هایش، آمادگی خود را اعلام کرده و مقرر شد با تامین ورق های 56 اینچی در احداث خط لوله مزبور مشارکت کند.

وی همچنین از مشارکت شرکت فولاد اکسین خوزستان در قالب کنسرسیوم داخلی سه جانبه برای تامین ورق مورد نیاز ادامه خط لوله یک هزار و 200 کیلومتری خط هفتم انتقال گاز کشور به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در این کنسرسیوم علاوه بر این شرکت، یکی از شرکت های لوله سازی استان با شرکت کیسون حضور دارند.

وی توضیح داد: در قالب این خط گاز مورد نیاز مراکز صنعتی منطقه تامین می شود.

اواخر پارسال دو هیات از اتاق های فکر اروپا به ایران آمدند که به عنوان یک مسیر جایگزین، خطوط انتقال گاز را که می تواند از ایران به اروپا برسد را بررسی کردند که در این چارچوب خط جدید صادرات مشترک ایران با ترکمنستان احداث می شود.

از طریق این خط تخمین زده می شود ایران در گام نخست بتواند سالانه 25 تا 30 میلیارد مترمکعب گاز به اروپا صادر کند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینی به مساحت 160 هکتار با مجموع زیربنای حدود یکصد هزار متر مربع در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا از سال 82 فعالیت خود را در اهواز آغاز کرده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5 متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی و شیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.


۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲
هدف و اقتصاد |
تعداد بازدید : ۵۰۰