حضور وزیر نفت ایران در نشست مجمع بین المللی انرژی در کویت

حضور وزیر نفت ایران در نشست مجمع بین المللی انرژی در کویت
بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد وزیر نفت ایران در نشست مجمع بین المللی انرژی در کویت که امروز برگزار شده شرکت کرده و از طرف آمریکا نیز معاون وزیر انرژی این کشور در این نشست حضور دارد.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد دانیل پونمان، معاون وزارت انرژی آمریکا قرار است به همراه رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در مجمع بین المللی انرژی در کویت شرکت کرده و در خصوص راه های فائق آمدن بر وضعیت ناپایدار بازار نفت سخنرانی کند.

به دلیل نگرانی ها در خصوص تداوم عرضه نفت در بازار های جهانی که در پی تشدید تحریم های آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان و اروپا علیه ایران افزایش یافته ، بهای نفت خام در سال جاری میلادی 17 درصد افزایش داشته است.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان نیز قرار است در این نشست شرکت کند. همزمان با کاهش خرید نفت ایران توسط مشتریان آسیایی و اروپایی و تلاش برای یافتن جایگزینی مناسب برای نفت ایران، عربستان با تولید روزانه 9.8 میلیون بشکه نفت در روز در طی ماه گذشته، بیشترین حجم تولید نفت را در طی سه دهه گذشته داشته است.

مجمع بین المللی انرژی که با شرکت مقامات کشورهای تامین کننده بیش از 90 درصد نفت و گاز مصرفی جهان تشکیل شده، امروز دومین و آخرین نشست خود را در کویت برگزار خواهد کرد. آمریکا و ایران فاقد روابط رسمی دیپلماتیک هستند.

بر اساس دستور کار این نشست، وزرای نفت و انرژی کشورهای شرکت کننده در مجمع بین المللی انرژی، در خصوص موضوعاتی همچون دستاوردها در زمینه شفافیت اطلاعات ، بازار نفت و آشفتگی قیمت نفت، و همچنین پیشنهاد راهبردی برای اولویت های کاری آینده بحث و گفتگو خواهند کرد.

بر اساس دستور کار رسمی این نشست، «وضعیت نامساعد اقتصادی، سیاسی و تبعات اجتماعی نوسانات شدید بهای نفت که از سال 2008 تا کنون به یکی از خصائص بازار نفت تبدیل شده، همچنان به عنوان منشا نگرانی مطرح است.» در این سند همچنین آمده است: «بر اساس یک مکتب فکری مشترک در مباحث فعلی می توان گفت که هر چند نوسان قیمت عنصری ضروری در بازار به شمار می رود، اما نوسانات شدیدی که ما در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم، مضر هستند.»

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۰۱۹