قانون مالیات برارزش افزوده صنایع آلاینده باید اصلاح شود

قانون مالیات برارزش افزوده صنایع آلاینده باید اصلاح شود
معاون محیط زیست مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت از پیگیری این معاونت به منظور اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده صنایع آلاینده خبر داد.

محمدتقی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که این معاونت به دنبال اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده صنایع آلاینده است، گفت: در این قانون پالایشگاههای نفتی و مجتمع های پتروشیمی، چه آلاینده باشند و چه نباشند، ملزم به پرداخت مالیات هستند.

وی با اشاره به این که طرحها و برنامه های خوبی در حوزه محیط زیست در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت تعریف شده که نیاز به انسجام بخشی همسو با اهداف کلان وزارت نفت دارد، اظهار کرد: معاونت محیط زیست اداره کل اچ اس یی وزارت نفت جمع آوری اطلاعات زیست محیطی و طراحی برنامه های مدیریت محیط زیست در مجموعه صنعت نفت برای رسیدن به نقطه مطلوب را در دستور کار امسال خود دارد.

معاون محیط زیست مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت با بیان این که برخی از قوانین محیط زیست باید اصلاح شوند، گفت: از جمله این قوانین، تبصره یک ماده ٣٨ قانون مالیات بر ارزش افزوده است که در آن صنایع آلاینده به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی بپردازند اما در این قانون پالایشگاههای نفتی و مجتمع های پتروشیمی در هر صورت، چه آلاینده باشند و چه نباشند، ملزم به پرداخت مالیات هستند.

جعفرزاده ادامه داد: این موضوع سبب کاهش انگیزه و منابع مالی صنایع یادشده برای سرمایه گذاری در حوزه حفاظت محیط زیست می شود بنابراین فی نفسه حامی محیط زیست نیست.

وی با اشاره به این که این قانون باید شرکتها را به سمت حفاظت از محیط زیست حرکت دهد، یادآور شد: اداره کل اچ اس یی وزارت نفت به دنبال اصلاح این قانون است تا ابزاری برای حفاظت محیط زیست باشد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۶۲۵