نگرانی واردکنندگان پتروشیمی برزیل از کاهش ارزش پول ملی

نگرانی واردکنندگان پتروشیمی برزیل از کاهش ارزش پول ملی
بانک مرکزی برزیل اعلام کرده است که روند نزولی رئال مشابه سپتامبر سال 2002 میلادی است.

به گزارش نپینا به نقل از پلاتس، منابع مختلف علام کردند که سقوط ارزش برابری رئال برزیل در برابر دلار، همچنان بزرگترین نگرانی واردکنندگان انواع رزین در این کشور به شمار می رود.

بر اساس داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی برزیل، در دو هفته اول ماه سپتامبر، نرخ مبادله رئال به پایین ترین سطح خود در 13 سال گذشته رسید و از اول ژانویه سال 2015 میلادی، کاهش 43 درصدی را تجربه کرده است.

یک توزیع کننده پی وی سی، مستقر در برزیل، ضمن اشاره به افزایش نرخ تخلف ( delinquency rate ) در بازار داخلی، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت رزین های وارداتی از نقاط مختلف دنیا در پایین ترین سطح قرار دارد؛ با این حال افت روزانه ارزش پول ملی سبب شده است بسیاری از واردکنندگان تمایل چندانی به واردات بر مبنای دلار نشان ندهند.

بانک مرکزی برزیل اعلام کرده است که روند نزولی رئال مشابه سپتامبر سال 2002 میلادی است. در این سال ارزش پول برزیل به پایین ترین سطح خود رسید و هر دلار معادل 3.89 رئال معامله شد. همچنین در معاملات روز پنجشنبه 19 شهریور ماه، نرخ مبادله رئال به 3.86 رئال به ازای هر دلار رسید که پایین ترین رقم از 27 سپتامبر سال 2002 محسوب می شود.

علاوه بر افت ارزش واحد پول برزیل، قیمت های رقابتی انواع رزین در بازار داخلی موجب شده است که خریداران تمایلی به واردات نداشته باشند. یک توزیع کننده دیگر رزین در برزیل می گوید: در شرایط فعلی، سطح قیمت رزین های وارداتی 50 دلار -به ازای هر تن- بالاتر از قیمت ها در بازار داخلی است.

شرکت پتروشیمی براسکم که بزرگترین تولیدکننده رزین در آمریکای جنوبی به شمار می رود؛ افزایش قیمت های پیشنهادی خود برای ماه سپتامبر را بر اساس پارامترهای بین المللی قیمت گذاری و افت قابل توجه ارزش رئال تعیین کرد.

از طرفی کندی آهنگ رشد اقتصادی برزیل و کاهش تقاضا برای محصولاتی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پی وی سی سبب شده است تا این شرکت حجم صادرات خود را افزایش دهد.

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۷۰۳