مدیرعامل پتروشیمی خراسان مطرح کرد : پتروشیمی ها سوده ترین مشتری شرکت ملی گاز هستند

مدیرعامل پتروشیمی خراسان مطرح کرد : پتروشیمی ها سوده ترین مشتری شرکت ملی گاز هستند
مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت : پتروشیمی های کشور بیشترین سود را به شرکت ملی گاز ایران می رسانند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خراسان، سید حسین میرافضلی در نشستی با اعضای کمیته فرهنگی و دفتر استراتژیک این مجتمع با انتقاد از سیاست های انقباضی وزارت نفت در تعیین نرخ خوراک 13سنتی گفت : پتروشیمی های کشور تنها 6 میلیارد مترمکعب از 200میلیارد مترمکعب گاز تولیدی روزانه کشور را مصرف می کنند که ارزش افزوده آن برای شرکت ملی گاز تا 15 درصد می رسد و سوده ترین مشتری این شرکت هستند.

وی افزود: بنابراین بهترین سیاست این است که برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پتروشیمی جذابیت ایجاد شود نه اینکه با اعمال سیاست‌هایی از این دست راه سرمایه‌گذاری در این حوزه را مسدود کنیم.

عضو هیئت مدیره پتروشیمی خراسان گفت : اگر قیمت گاز براساس لایحه ارائه شده ازسوی دولت به مجلس که پیش از این به تصویب قوه مقننه هم رسیده است، تعیین شده و براساس همین مصوبه عمل شود، درآمد شرکت ملی گاز برای تحویل ۱۰درصد گاز تولیدی به پتروشیمی‌ها چیزی حدود ۴۵درصد خواهد بود.

میرافضلی اظهار داشت : متاسفانه باوجودی که در کشور ما صحبت از ۱۳سنت برای هر متر مکعب گاز خوراک پتروشیمی‌ها به میان می‌آید مشاهده می‌کنیم که در کشورهای همسایه ما قیمت خوراک پتروشیمی ۶سنت درنظر گرفته شده است که قیمت محصول نهایی را تا ۲۰۰دلار پایین می‌آورد و عملا امکان رقابت با این شرکت‌ها را در فروش محصولات پتروشیمی از شرکت‌های داخلی گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با بیان اینکه بیشترین اسراف انرژی در بخش گاز خانگی و نیروگاه ها صورت می گیرد گفت : بخش نیروگاهی 50 میلیارد مترمکعب و بخش تجاری و خانگی130 میلیارد مترمکعب گاز مصرف می کند که حدود 30تا 35 درصد هدر رفت انرژی دارند .

وی ابراز امیدواری کرد : با تمرکز تصمیم گیران بر روی افزایش سهم خوراک پتروشیمی ها از 3 به 5 درصد می توان بیشترین سود را برای شرکت ملی گاز رقم زد .

۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۵۷۶