نفت به ۵۰ دلار نزدیک شد

نفت به ۵۰ دلار نزدیک شد
در حالی که کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، تاثیر منفی آمارهای ضعیف بخش تولید چین را خنثی کرده، قیمت نفت برنت امروز افزایش یافت و به ۵۰ دلار نزدیک شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، تاثیر منفی آمارهای ضعیف بخش تولید چین را خنثی کرده، قیمت نفت برنت امروز افزایش یافت و به 50 دلار نزدیک شد.
انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 3.7 میلیون بشکه کاهش یافته و حجم ذخایر در کوشینگ اوکلاهاما، محل تحویل نفت فروخته شده این کشور تقریبا 500 هزار بشکه کاهش داشته است.
هرچند کل ذخایر نفت خام آمریکا از نظر تاریخی در سطح ارقامی بی سابقه قرار دارد، اما این کاهش نشان می دهد که به دلیل کاهش تولید در نتیجه افت قیمت ها، بزرگترین بازار داخل کشوری نفت در جهان در حال رسیدن به توازن مجدد است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 40 سنت افزایش به 49 دلار و 48 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 45 سنت افزایش داشت و به 46 دلار و 81 سنت رسید.
آمارهای صنعتی آمریکا موجب شد ا قیمت نفت در مقابل تاثیر کاهشی ناشی از آمار  افت شدید تولیدات چین مقاومت کند.
بر اساس گزارش یک موسسه خصوصی، افت تقاضا موجب کاهش فعالیت بخش کارخانه ای چین و رسیدن آن به پایین ترین میزان در 6 سال و نیم اخیر شده است.
شاخص اولیه مدیران خرید کائیکسین/مارکیت از اقتصاد چین در ماه سپتامبر به 47.0 رسید که پایین ترین رقم از مارس 2009 تاکنون بود. رقم کمتر از 50 این شاخص نشان دهنده رشد منفی اقتصادی است.
به دلیل فزونی عرضه از سوی تولید کنندگان در خاورمیانه و آمریکای شمالی، قیمت نفت بیش از یک سال است که در مسیر کاهشی قرار گرفته و اکنون در رقمی کمتر از نصف بالاترین رقم های سال 2014 معامله می شود.
اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند، قیمت نفت احتمالا ترمیم خواهد شد، به خصوص اگر آمارهای رسمی دولت آمریکا تایید کند که میزان عرضه و تقاضا در بازار این کشور در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است امروز منتشر شود.
تاماس وارگا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا عصر امروز کاهش حجم ذخایر را تایید کند، ممکن است قیمت نفت بالاتر هم برود...در حال حاضر پیش بینی بالاتر رفتن قمیت ها غیرمنطقی نیست.»
اما بسیاری از سرمایه گذاران همچنان نگران وضعیت اقتصاد چین و تاثیر منفی آن بر بازار نفت هستند.
۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۵۱۳