ساخت مجتمع پتروشیمی هندی با 5 هزار کرور روپیه در کوچی

ساخت مجتمع پتروشیمی هندی با 5 هزار کرور روپیه در کوچی
هندی ها با سرمایه گذاری های گسترده در پی توسعه صنعت پتروشیمی خود هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از بیزینس استاندارد، پالایشگاه دولتی شرکت نفت هندوستان با هزینه ای بالغ بر هزار کرور روپیه ساخت پروژه پتروشیمی پتچم   کوچی را آغاز کرده است که قرار است پنج سال آینده به بهره برداری برسد. 

این پروژه بعد از دریافت مجوزهای مختلف ساخت از جمله محافظت از محیط زیست و تامین امنیت بازپرداخت وام توانست حدود 4 هزار کرور روپیه نیز از بانک دولتی هندوستان وام دریافت کند.

اس واردارجان مدیرعامل شرکت دولتی نفت هندوستان در رابطه با این پروژه گفت: ما همه مجوزهای لازم از وزارت محیط زیست، اتحادیه و دیگر مقامات نظارتی برای ساخت مجتمع پتروشیمی به ارزش 5 هزار کرور روپیه در کوچی دریافت کردیم و امیدواریم که این پروژه پتچم مطابق برنامه پیش رفته و تا سال 2018 تولیدات خود را آغاز کند.

مدیر مالی پروژه در رابطه با وام گفت که ساخت پروژه پیش از قطعی شدن وام اغاز شده بود و با تخصیص وام پیشروی پروژه تسریع خواهد شد.

با ساخت این مجموعه هندوستان می تواند به واردات محصولات مشتق از پروپیلن مانند اسیدهای آکریلیک و آکریلات که برای تولید محصولات دیگری مثل پلاستیک، رنگ، پوشش، چسب، جوهر و منسوجات استفاده می شود پایان دهد و در این زمینه به اقتصاد داخلی کشور کمک کند.

اما بزرگترین مشکل این پروژه خروج سرمایه گذار بزرگ پتروشیمی، شرکت مواد شیمیایی کره ای LG از قررداد همکاری در سال 2013 است.

شرکت دولتی نفت هندوستان و شرکت شیمی ال جی در ژوئیه سال 2012 برای راه اندازی یک کارخانه شیمیایی تخصصی در کوچی برای تولید پلیمرهای فوق العاده جاذب، قرار داد همکاری امضا کردند اما پس از آن شرکت دولتی نفت هندوستان برای ساخت کارخانه تولید مشتقات پروپیلن و پلیمرهای فوق العاده جاذب تلاش کرد تا فناوری های مورد نیاز آن را از طریق دیگری خریداری کند که در جهان تنها 5 شرکت از این فن اوری ها برخوردارند و شرکت کره ای از قراداد همکاری خارج شد البته شرکت دولتی نفت هندوستان برای برگرداندن شریک کره ای خود مذاکره می کند.

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۵۴۳