تولید ثروت و صادرات در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد

تولید ثروت و صادرات در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه باید به محور ازدیاد ثروت در کشور و صادرات توجه کرد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی روز دوشنبه( ٦ مهرماه) درسفر به شهرستان ساوه در جلسه شورای اداری مشترک استان مرکزی و  این شهرستان، در خلال سخنان خود با اشاره به بررسی قانون برنامه ششم توسعه کل کشور در ماههای آینده در مجلس گفت: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی باید یک جهش حرکتی صورت گیرد تا به بخش اعظمی از مولفه‌های موجود در سند چشم‌انداز دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته با توجه به سخنان مسئولان در استانهای مختلف کشور، ظاهرا در بخش تولید ظرفیتهای خوابیده‌ای وجود دارد و به یقین در برنامه ششم باید این بخشهای خفته را بیدار کرد و در این مسیر، تصویب لایحه رفع موانع تولید در مجلس اقدام بسیار مهمی بود که می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ از این‌رو برای رونق تولید باید حرکت شتابان ایجاد شود.

وی گفت: یکی از مشکلات حال حاضر کشور، ازدیاد پرسنل در حوزه دولت است و حجم زیادی از بودجه صرف بودجه جاری شده است، زیرا در بودجه سال گذشته از ١٨٠ هزار میلیارد تومان فقط ١٥٠ هزار میلیارد تومان آن صرف بودجه جاری شد و همین باعث شد تا تولید دولتی رونق کمتری داشته باشد، بنابراین هر چه بودجه جاری متورم تر شود، درآمدها محدودتر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه باید به محور افزایش ثروت در کشور و صادرات توجه کرد، هر چند که یکی از مهمترین مسائل حال حاضر، مشکل آب است و طی چند سال گذشته، خشکسالی بسیاری در نقاط مختلف کشور به‌وجود آمده است و باید برای برطرف کردن آن تدابیر ویژه اتخاذ شود. البته باید بر این نکته تاکید کرد که طی ٢ سال گذشته، ٨ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مسئله مهار آب اختصاص یافت، بنابراین، باید از آب درست استفاده شود.
۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۴۱۱