آمادگی پتروشیمی اصفهان برای افزایش تولید

آمادگی پتروشیمی اصفهان برای افزایش تولید
مجتمع پتروشیمی اصفهان آمادگی دارد تا در صورت تامین کامل خوراک از سوی پالایشگاه اصفهان حجم تولید خود را افزایش دهد.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که عدم تحویل خوراک متناسب با ظرفیت تولید در این واحد پتروشیمی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات شده است اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی اصفهان همزمان با دریافت خوراک مورد نیاز خود می تواند سطح تولید خود را افزایش داده  و با ظرفیتی مناسب اقدام به تولید کند.

حمید ستوده فر با اشاره به مشکل تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها افزود: خوراک پتروشیمی اصفهان پلت فرمیت است که از پالایشگاه دریافت می شود و ظرفیت تولید ما نیز 9 هزار و هفتصد بشکه در روز است که به دو دلیل قیمت بالا و تحویل کم، این واحد پتروشیمی متناسب با ظرفیت تولید فعالیت نمی کند .

مدیر عامل پتروشیمی اصفهان گفت: محصولات این شرکت شامل ترکیبات آروماتیک، بنزن، تولوئن، پارازایلین، اورتوزایلین و انیدرید متالیک است که افزون بر صادرات و فروش در بورس کالا، به عنوان خوراک به فروش بین مجتمعی نیز می رسد. 

وی ادامه داد: خوراکی که از طرف پالایشگاه ها در اختیار ما قرار می گیرد گران است و به قیمت فوب خلیج فارس معادل بنزین سوپر 95 درصد فروخته می شود و این در حالی است که حدود 60 درصد این خوارک مطابق قرارداد باید به پالایشگاه برگردانده شود و از این خوراک آروماتیک جدا و رافینیت آن برگردانده شود .

وی با بیان این که قیمت خرید خوارک توسط واحدهای پتروشیمی بنزین سوپر و آنچه که به پالایشگاه ها برگردانده می شود به قیمت نفتا است ،اظهار کرد:  هرچه این اختلاف بین نفتا و بنزین سوپر بیشتر می شود نرخ خوراک برای واحدهای پتروشیمی افزایش یافته و در شرایطی مثل این ماه ها که قیمت نفت پائین است  واحدهای پتروشیمی را در معرض زیان بیشتر قرار می دهد .

ستوده فر اظهار کرد: واحدهای پتروشیمی بر روی فرمول خوراک واحدهای پالایشگاهی انتقاد دارند و هنوز به نتیجه نرسیده اند و باید این فرمول به گونه ای باشد که نه زیان پالایشگاه ها و نه واحدهای پتروشیمی را به همراه داشته باشد .

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان خاطر نشان کرد: مجتمع های پتروشیمی درصدد هستند تا با حضور مقامات استانی و نفتی جلساتی برگزار و فرمول قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی اصلاح شود .

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ما روزانه 9 هزار و هفتصد بشکه در روز است ، بیان کرد:با وجود این ظرفیت تولید پالایشگاه روزانه حداکثر 8 هزار بشکه خوراک به پتروشیمی اصفهان تحویل می دهد و به همین دلیل با زیر ظرفیت فعالیت انجام گرفته و قیمت تمام شده افزایش می یابد .

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۵۳۸