هشدار ونزوئلا درباره پیامدهای تحریم نفتی ایران / انتقاد ضمنی از عربستان

هشدار ونزوئلا درباره پیامدهای تحریم نفتی ایران / انتقاد ضمنی از عربستان
وزیر نفت ونزوئلا تحریم نفتی ایران را زیان بار خواند و درباره پیامدهای آن به غرب هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "رافائل رامیرز" گفت : این تحریمها بر "ثبات قیمتها در بازار نفت" تاثیر منفی می گذارد و ما خواهان آن هستیم تا این مسئله در اوپک به بحث گذاشته شود.

وزیر نفت ونزوئلا افزود : تمایل دارم که مسئله تحریم نفتی ایران در درون سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بررسی شود، زیرا اطمینان دارم این تحریم برای ثبات قیمت‌ها زیان بار بوده و تجاوز به یک کشور صادرکننده نفت محسوب می شود.
وی تحریم ایران را امری خطرناک توصیف کرد و افزود: عوامل خارج از اوپک می تواند بر قیمتها تأثیر بگذارد.
رامیرز در ادامه سخنان خود جایگزین کردن نفت صادراتی ایران از سوی دیگر تولیدکنندگان در خلیج فارس از جمله عربستان را ایده ای "گمراه کننده " دانست و گفت : کشورهایی که هم اکنون وعده جبران کمبود نفت ناشی از تحریمهای ایران را می دهند به وعده های خود مبنی بر جبران قطع صادرات نفت لیبی عمل نکردند.
وزیر نفت ونزوئلا با اعلام اینکه دو نفتکش این کشور با ٦٠٠ هزار بشکه هم اکنون در راه سوریه هستند در عین حال تأکید کرد که این کشور به ارسال نفت به سوریه ادامه خواهد داد.
وی همچنین به برنامه انگلیس و آمریکا برای بهره برداری از ذخایر نفتی اشاره کرد و گفت : تاثیر این اقدام بر قیمت های نفتی محدود خواهد بود و در بلند مدت، این روند به ناپایداری در قیمت های نفت منجر خواهد شد.
وی همچنین گفت تولید کنندگان نقتی برنامه ای برای برگزاری نشست فوق العاده و بحث در این باره ندارند.
۷ فروردین ۱۳۹۱ ۲۰:۵۶
تعداد بازدید : ۹۸۷