جذابیت شرکت های پتروشیمی در بازار بورس بیشتر شده است

جذابیت شرکت های پتروشیمی در بازار بورس بیشتر شده است
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با بیان این که حضور در بورس شرایط را برای رشد و توسعه این شرکت فراهم کرده است، گفت: هم اکنون پتروشیمی ها وضعیت مطلوبی برای سرمایه گذاری در بازار بورس دارند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: حضور شرکت های سرمایه گذاری می تواند نقش موثری در رشد و توسعه صنعت پتروشیمی کشور داشته باشد.

سید رحیم شریف موسوی با اشاره به روند بورسی شدن این شرکت اظهار داشت: در حال حاضر روند خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی بسیار مطلوب بوده و امید است با انجام سایر واگذاری ها سهم بخش خصوصی در این صنعت به 90 درصد برسد.

شریف موسوی با اشاره به این مطلب که خصوصی سازی باید جایگاه خود در بورس را بیابد، گفت: حضور شرکت های سرمایه گذاری در این صنعت عامل مهمی برای تداوم رشد این شرکت ها خواهد بود و در صورتی که شرکت های پتروشیمی بخش خصوصی از نظر خوراک و تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار گیرند چشم انداز روشنی در انتظار آنها خواهد بود.

وی درباره صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی مارون، گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی همچون اتیلن، اتیلن گلایکول، پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین تولید و بخش عمده ای از آن به بازارهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

مدیرعامل پتروشیمی مارون تصریح کرد: کشور چین بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی مارون بوده و بزرگترین مشتری پلیمرها و ام.ای.جی این مجتمع تولیدی است.

۷ فروردین ۱۳۹۱ ۲۱:۰۳
تعداد بازدید : ۹۹۳