آمادگی مسکو برای ملاقات با اوپک و غیر اوپک بر سر ثبات بازار نفت

آمادگی مسکو برای ملاقات با اوپک و غیر اوپک بر سر ثبات بازار نفت
وزیر انرژی روسیه از آمادگی مسکو برای ملاقات و مشورت با کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در صورت برگزاری نشستی با هدف کمک به بهبود قیمتهای جهانی نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سوچی، الکساندر نواک روز شنبه (١١ مهرماه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در صورت درخواست برای برگزاری نشست سران سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو اوپک، روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، آماده ملاقات با کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای بحث و بررسی درباره شرایط بازارهای جهانی نفت خام است.

وی افزود: یک نشست جداگانه در ماه اکتبر میان روسیه و عربستان سعودی برای بحث و تبادل نظر درباره مسائل انرژی و برخی دیگر از پروژه ها برنامه ریزی شده است.

روسیه در ماه نوامبر گذشته با هدف حفظ سهم خود در بازارهای جهانی از همکاری با اعضای اوپک برای کمک به بهبود قیمتهای جهانی نفت خام سرباز زد.

مقامهای روس بر این باورند که نبود مخازن ذخیره سازی کافی و شرایط نامساعد جوی مانع کاهش صادرات نفت خام روسیه شده است.

ونزوئلا از زمان افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام ماه هاست که بر برگزاری یک نشست فوق العاده اوپک اصرار می ورزد، همچنین نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به تازگی پیشنهاد برگزاری نشست سران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک را مطرح کرده بود.

نشست عادی وزیران نفت اوپک در ماه دسامبر برگزار می شود، اعضای اوپک در دو نشست اخیر خود با وجود سوطح پایین قیمتهای جهانی نفت خام، سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه خود را ثابت نگه داشته است.

نواک بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست احتمالی، گفت: چنانچه چنین مشورتهایی قرار باشد انجام شود، ما حاضر به شرکت در آن هستیم.

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۵۹۰