سیاست های تجاری کشور نیازمند بازبینی است

سیاست های تجاری کشور نیازمند بازبینی است
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: در شرایط پساتحریم زمینه‌های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به وجود می‌آید که به صورت تدریجی ضروری است سیاست‌های صنعتی و تجاری کشور نیز بازبینی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضوی در نخستین همایش بین‌المللی سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال با اعلام این مطلب اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش دستیابی به چارچوبی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

وی افزود: حال که با رفع تحریم‌ها درهای جدیدی به سوی اقتصاد کشور گشوده خواهد شد و می‌شود باید تدابیر مناسب و هدفگیری لازم نیز برای دستیابی به این شرایط جدید اندیشیده شود. 

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با اشاره به حضور نمایندگان و فعالان اقتصادی حاضر در این همایش گفت: استفاده از امکان درس‌آموزی از تجارب بین‌المللی می‌تواند کمک شایانی به خروج هر چه سریعتر و کم هزینه‌تر اقتصاد کشور از رکود داشته باشد. 

رضوی گفت: برای طراحی یکپارچه سیاست‌های صنعتی و تجاری با هدف تحریک اقتصاد کشور و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و تحکیم اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای که ایران به جایگاه خود در اقتصاد جهانی دست یابد باید چارچوب مشخص تعیین شود. 

وی در پایان گفت: با توجه به وقایعی که در منطقه در جریان است مسئولیت سنگینی بر دوش ماست تا نه تنها هر چه زودتر اقتصاد خود را از رکود خارج کرده بلکه زمینه ثبات بلندمدت را نیز فراهم کنیم. ما قادر خواهیم بود موتور رشد اقتصادی و صنعتی منطقه شویم. 

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۵۶۸