در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»:صنعت پتروشیمی به سمت تولید رقابتی داخلی پیش می رود

در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»:صنعت پتروشیمی به سمت تولید رقابتی داخلی پیش می رود
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی امسال به سمت تولید رقابتی داخلی در حرکت است.
 

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهندس عبدالحسین بیات افزود: تولید برای پویا و رقابتی بودن باید از حوزه دولتی خارج شود و در اختیار مردم قرار گیرد و بستر صنعت پتروشیمی، نمود واقعی پیاده شدن این آرمان است.

وی با بیان این که هم اکنون شرایط اقتصادی کشور کانون توجه جهانی است و نسبت به پیشرفت های کشور هم دوستان و هم متخاصمان انقلاب اسلامی حساسیت دارند، افزود: از آنجا که صنعت نفت محور توسعه اقتصاد کشور است، مقام معظم رهبری نیز برای یادآوری این حساسیت به جامعه و مسئولان کشور در ابتدای سال جهاد اقتصادی از منطقه پارس جنوبی و در پایان سال از نمایشگاه توانمندی های صنعت نفت کشور بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید، توسعه برنامه های صنعت نفت، تاکید بر دانش محوری و پرورش و صیانت از منابع انسانی، از مواردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای در بازدید از پارس جنوبی بر آن تاکید کردند.

به گفته مهندس بیات، حفاظت از محیط زیست که همانا قرار گرفتن توسعه در اختیار انسان است و مسئولیت های اجتماعی و مدنی در مناطق در دست توسعه صنعت پتروشیمی به ویژه منطقه عسلویه، از دیگر موارد تاکیدی مقام معظم رهبری بود که شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اهتمام بیشتر به آنها در سال گذشته کوشید.

وی پتروشیمی کاویان را نماد ساخت داخلی صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 70 درصد مجتمع پتروشیمی کاویان توسط مهندسان، صنعتگران و متخصصان ایرانی احداث شده است و بازدید مقام معظم رهبری از این مجموعه نیز نشان دهنده تاکید ایشان بر ساخت داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: پتروشیمی حلقه به حلقه مواد جدید و موردنیاز جهان را با ارزش افزوده بیشتر تولید می کند و در دل این ارزش افزوده، اشتغال، امنیت، نشاط اقتصادی، گردش مالی در اقتصاد و دهها مولفه دیگر وجود دارد.

جهت گیری تشویقی صنعت پتروشیمی برای سرمایه گذاران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" جهت گیری تشویقی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی درنظر گرفته ایم تا در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به این که برای تشویق سرمایه‌گذاران مشاوره، آموزش‌های تخصصی و انتقال تجربیات را در نظر گرفته ایم و با توجه به سابقه صنعت پتروشیمی در مباحث قراردادها، امور اجرایی، فنی و مهندسی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار مفید باشد، تاکید کرد: درمجموع همه مجوزهای گوناگون و کمک‌های لازم برای شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده است.

وی به سرمایه گذاری شهروندان خارجی در صنعت پتروشیمی ایران اشاره و تاکید کرد: تامین امنیت سرمایه گذاری از سوی دستگاه های قضایی، امنیتی، مالیاتی و مجلس، از ملزوماتی است که در این زمینه کمک شایانی می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار تدوین قوانین محکم و بلندمدت حمایتی در خصوص تخصیص خوراک صنعت پتروشیمی برای واحدهای در دست ساخت شد.

به گفته مهندس بیات، تاکنون سرمایه گذاری های زیادی در صنعت پتروشیمی شده است و به سمت بهره وری حداکثری از این سرمایه گذاری ها پیش می رویم.

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۲۲:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۱۹۱