وزیر انرژی روسیه به تهران می‌آید

وزیر انرژی روسیه به تهران می‌آید

سخنگوی وزارت انرژی روسیه اعلام کرد وزیر انرژی این کشور چهارشنبه هفته آینده (٢٩ مهرماه) به تهران سفر می‌کند. به گزارش شانا از خبرگزاری رویترز از مسکو، یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد: الکساندر نواک، ٢١ اکتبر (٢٩ مهر ماه) به تهران می‌آید. کارشناسان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) قرار است ٢٩ مهرماه در وین اترش برای بحث و بررسی درباره تحولات کنونی بازارهای جهانی نفت خام گردهم آیند. سخنگوی وزارت انرژی روسیه به جزییات برنامه سفر نواک به تهران اشاره‌ای نکرد.

یولوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا روز سه‌شنبه(٢٤ مهرماه) گفت: کارشناسان کشورهای آذربایجان، برزیل، کلمبیا، قزاقستان، نروژ، مکزیک، عمان و روسیه در این نشست شرکت می‌کنند. وی افزود: این نشست فنی قرار است با حضور کارشناسان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین اتریش برگزار شود. وزیر نفت ونزوئلا تصریح کرد: به مرور تأیید حضور این کارشناسان می‌رسد و من از وزیران نفت این کشورها خواسته‌ام که هیأتی در سطح مناسب به این نشست اعزام کنند. 

قرار است این ماه ونزوئلا از یک راهبرد نفتی جدید رونمایی کند که کف قیمت نفت در بازارهای جهانی را به حداقل ٧٠ دلار برای هر بشکه خواهد رساند. ونزوئلا یکی از کشورهایی است که به شدت تحت فشار اقتصادی در پی افت قیمت نفت در بازارهای جهانی قرار دارد و از هیچ تلاشی برای متقاعد کردن تولیدکنندگان بزرگ برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت‌ها و نیز رشد آنها فروگذار نبوده است. 

رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه (٢١ مهرماه) اعلام کرد که مهم‌ترین بخش پیشنهاد کاراکاس به تولیدکنندگان نفت این است که نشستی مشترک با حضور تولیدکنندگان عضو اوپک و غیر عضو برگزار شود. نیکولاس مادورو در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: به‌نظر می‌رسد که ما در حال نیل به این هدف خود هستیم. گاهی اوقات روندها کند می‌شود اما ما تا به این جای کار توانسته‌ایم نشست کارشناسان نفتی را برای روز ٢١ اکتبر (٢٩ مهرماه) قطعی کنیم.

روسیه که بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت خام جهان است، تاکنون هیچ همکاری با اعضای اوپک برای کاهش سطح تولید و حل کردن مشکل مازاد عرضه در بازارهای جهانی ارائه نداده است. با این حال نواک گفته که مسکو آماده است با تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک دیدار داشته باشد تا به بررسی راه‌های ممکن برای کنترل قیمت در بازار و ارائه دیدگاه‌های خود درباره قیمت بپردازد.

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳
تعداد بازدید : ۵۱۹