وابستگی کشورهای حاشیه خلیج فارس به صنعت پتروشیمی

وابستگی کشورهای حاشیه خلیج فارس به صنعت پتروشیمی
پارسال بیش از 80 درصد از تولید پتروشیمی های خلیج فارس به بازارهای مختلف بین المللی در سراسر جهان صادر شد.

به گزارش نیپنا به نقل از تجارت عرب، محمد حسین رییس و مدیر عامل شرکت پتروشیمی اکوات، اولین شرکت بین المللی پتروشیمی کویتی با سرمایه گذاری مشترک از وابستگی بخش اعظمی از درآمد شرکتهای خلیج فارس به صنعت پتروشیمی خبر داد.

محمد حسین در جریان کنفرانس نفت و گاز کویت که هر دو سال یکبار در کویت برگزار می شود گفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از منابع اصلی درآمد برای کشورهای خلیج فارس محسوب می شوند و این واقعیت دارد که بیش از 90 درصد از درآمد سالانه کویت از این صنایع تامین می شود و اگر به دنبال توسعه صنعت و دستیابی به اهداف بلند مدت و بهره گیری از نوآوری ها نباشیم با رکود مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: کویت می تواند از فرصتهای موجود برای توسعه صنعت پتروشیمی استفاده کند. برای گسترش صنعت پتروشیمی باید بر افزایش تولید محصولات مرتبط، قابلیت های تکنولوژیکی، اولویت نوآوری، رشد سطح دانش و توان نیروی انسانی متمرکز شویم.

حامی مالی کنفرانس نفت و گاز کویت در رابطه با چگونگی توسعه صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: برای توسعه باید برای تولیدکنندگان صنایع پایین دست پتروشیمی بازارهای هدف محلی، منطقه ای و بین المللی تامین کنیم تا عمده محصولات تولید شده در این کارخانه ها بتوانند به راحتی به بازارهای مصرف صادرشوند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی اکوات گفت: در سال 2014، بیش از 80 درصد از تولیدات مواد شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس به بازارهای مختلف بین المللی در سراسر جهان صادر شد بنابراین، ما امیدواریم که این کنفرانس فرصت مناسبی رابرای صنعتگران ما فراهم کند که ضمن پرداختن به مقوله هایی چون افزایش تولید، یافتن راه حل های فن آورانه و توسعه منابع انسانی بر لزوم پایداری طولانی مدت و همکاری های متقابل با شرکت های دیگر در سطوح مختلف و حصول نتایج موفقیت آمیز تمرکز داشته باشند.

۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۵۴۳