بازگشت ایران به بازارها، قیمت نفت برنت را 4 درصد کاهش داد

بازگشت ایران به بازارها، قیمت نفت برنت را 4 درصد کاهش داد
شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد: قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز (دوشنبه)، تحت فشار کاهش نرخ رشد اقتصادی چین و بازگشت ایران به بازارها در آینده نزدیک، چهار درصد کاهش یافت.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از شبکه خبری یادشده، بازارهای نفت خود را برای ورود ایران در آینده نزدیک آماده می کنند. مذاکره کننده هسته ای ایران دیروز گفت: امیدوارم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قبل از پایان سال جاری اتفاق بیفتد.
ایران پیش بینی می کند، در هفته نخست لغو تحریم ها، 500 هزار بشکه در روز به تولید نفت خود اضافه کند. 
به گفته بازرگانان، در بازار نیویورک، علاوه بر عوامل یادشده، کاهش قیمت آتی بنزین، افزایش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی و کاهش شاخص های سهام وال استریت نیز روز گذشته قیمت نفت را تحت فشار قرار دادند. 
پیت داناوان از فعالان بازار میعانات انرژی در نیویورک گفت: به نظر می رسد نگرانی از افزایش موجودی نفت آمریکا در اوج فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها موجب کاهش قیمت نفت خام شد. 
براساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، احتمالا موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته 3.7 میلیون بشکه افزایش یافته است. این چهارمین هفته پیاپی خواهد بود که موجودی نفت آمریکا افزایش می یابد. براساس این نظرسنجی، تحلیلگران پیش بینی می کنند، موجودی بنزین و مقطرها نیز در هفته گذشته افزایش یافته است.
قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز گذشته بازار آیس فیوچرز لندن، با تقریبا چهار درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، به 48.61 دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جاری نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک، با سه درصد کاهش نسبت به روز ماقبل، به 45.89 دلار در هر بشکه رسید. قیمت بنزین در این بازار پنج درصد کاهش یافت.
نرخ رشد اقتصاد چین در سه ماهه سوم 2015، با رسیدن به سطح 6.9 درصد، کمترین مقدار خود در شش سال گذشته را تجربه کرد. تقاضای نفت این کشور نیز در ماه سپتامبر (شهریور) اندکی کاهش یافت. 
۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۶۳۴