کاهش چشمگیر قیمت هفتگی نفت

کاهش چشمگیر قیمت هفتگی نفت
پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد: افزایش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی سبب شد قیمت هفتگی نفت تقریبا شش درصد نسبت به هفته قبل کاهش یابد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری یادشده، قیمت نفت خام آمریکا در قراردادهای بسیار فعال که جمعه گذشته به کمترین سطح خود از 28 سپتامبر رسید، این هفته 5.6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به هفت اوت (16 مرداد) بود. قیمت این نفت در قراردادهایی که سررسید آن ماه سپتامبر (آذر) است، 6.5 درصد کاهش یافت. 
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا جمعه گذشته در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با 1.7 درصد کاهش به 44.60دلار در هر بشکه رسید و کمترین سطح خود در تقریبا یک ماه گذشته را تجربه کرد.
قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز که جمعه گذشته در بازار آیس فیوچرز لندن 0.2 درصد کاهش یافت و به 47.99 دلار در هر بشکه رسید، در طول هفته جاری میلادی 4.8 درصد کاهش یافت.
شرکت نفتی بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، تعداد دکل های فعال حفاری آمریکا در هفته گذشته با تنها یک واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به 594 دکل رسید. 
بانک مرکزی چین جمعه گذشته دو نرخ بهره پایه خود را کاهش داد و این سیاست موجب کاهش نرخ برابری یوان در برابر دلار آمریکا شد. 
سیاست های پولی انبساطی بانک مرکزی اروپا نیز موجب کاهش نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا گردید. 
۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۴۷۶