بهره گیری از توانمندیهای مشترک ایران و هلند ضروری است

بهره گیری از توانمندیهای مشترک ایران و هلند ضروری است
رئیس جمهوری، هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید هلند در تهران بر بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای موجود در ایران و هلند برای توسعه همکاریها و روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه ٥ آبانماه) در دیدار خانم سوزانا ترستال، سفیر جدید هلند در کشورمان روابط ایران و هلند را دیرپا و مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلند دارای جایگاه مناسبی از لحاظ صنعتی، تجاری و انرژی بوده و همچنین مرکز بزرگ حقوقی جهان به شمار می‌رود و امیدواریم در شرائط فعلی شاهد تحرک و تحولی مثبت در روابط تهران – آمستردام باشیم.

وی با بیان این که ایران و هلند دارای ظرفیتها و جذابیتهای گوناگونی هستند که می‌توان از آنها و نیز تجارب یکدیگر در بخشهای مختلف در جهت توسعه روابط و کسب منافع مشترک استفاده کرد، افزود: فضای جدید پس از توافق هسته‌ای، بستر و زمینه مناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور  بویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری فراهم آورده است.

خانم سوزانا ترستال، سفیر جدید هلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در برجام، دستیابی به این توافق را موجب حرکت شتابان و روبه جلو در روابط دیرپای ایران و هلند دانست و گفت: روابط دو کشور بسیار فراتر از مناسبات تجاری و اقتصادی است و ما به دنبال توسعه مناسبات همه جانبه بویژه در بخشهای فرهنگی، علمی و محیط زیست با ایران هستیم.

سفیر جدید هلند همچنین با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار توسعه همکاریهای حقوقی با کشورمان در سطوح مختلف آکادمیک شد.

۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۴۵۸