صنایع مولد خلق ‌کننده ثروت هستند

صنایع مولد خلق ‌کننده ثروت هستند
عضو کمیسیون انرژی گفت: صنعت پتروشیمی و هر صنعت مولد دیگری در بالادست و بخش تکمیلی پیامدهای مثبتی بر ایجاد ثروت در کشور ایجاد می‌کند و به ‌نوعی پایداری و تقویت اقتصادی را سبب می‌شود .

سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره نزدیک شدن زمان تدوین لایحه بودجه 95 کل کشور، گفت: لازم است بودجه امسال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد. از این‌رو، صنایع بزرگ و مولد باید مورد حمایت و تشویق شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش برای رشد اقتصادی کشور، افزود: این بخش با سازوکار مشخص می‌تواند در صنایع مولد مانند پتروشیمی حضوری پررنگ‌تر داشته باشد. بنابراین، باید بستر برای حضور مؤثرتر آن‌ها بیش از گذشته فراهم شود.

وی با انتقاد از وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی، تصریح کرد: بودجه جاری کشور در حال افزایش است. بنابراین، ضمن آنکه باید از وابستگی آن به نفت کاسته شود باید منابع جدیدی برای بخش درآمدی بودجه خلق شود در این میان توسعه صنایع پتروشیمی گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس نهم افزود: صنعت پتروشیمی و هر صنعت مولد دیگری در بالادست و بخش تکمیلی  پیامدهای مثبتی بر ایجاد ثروت در کشور ایجاد می‌کند و به ‌نوعی پایداری و تقویت اقتصادی را سبب می‌شود که در مسیر اقتصاد مقاومتی ارزیابی می‌شود.

حیدری طیب ادامه داد: باید صنایع تبدیلی در کشور درگیر یک تحول جدی شوند چراکه نباید بیش از این کشور وابسته به درآمدهای پر نوسان نفت باقی ماند.

عضو کمیسیون انرژی، گفت: اقتصاد ایران فرصت‌های رشد بسیار خوبی را پیش روی دارد که باید به‌خوبی از آن‌ها استفاده کرد و  توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مورد توجه دولت و مجلس قرار دارد.

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۰۱۶