«سامسونگ» هم برای ورود به پروژه های نفتی ایران پیشنهاد داد

«سامسونگ» هم برای ورود به پروژه های نفتی ایران پیشنهاد داد
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از مذاکرات خود با نمایندگان ارشد شرکت سامسونگ خبر داد و گفت: سامسونگ که پیش از این، برای ساخت شناور ذخیره‌سازی نفت خام با ما همکاری داشته است، در این نشست برای مشارکت در پروژه‌های EPC و EPCF در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی و نیروگاهی اعلام آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری موج، گروه سرمایه‌گذاری و تجاری سامسونگ برای همکاری با شرکت نفت فلات قاره ایران در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی اعلام آمادگی کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و تجاری سامسونگ روز دوشنبه، ٤ آبان‌ماه در راس هیاتی، به دیدار مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران آمد و برای همکاری با این شرکت به‌ویژه در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی اعلام آمادگی و ابراز تمایل کرد.

سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در حاشیه این نشست مشترک اظهار کرد: گروه سامسونگ که پیش از این، برای ساخت FSU (شناور ذخیره‌سازی نفت خام) خلیج فارس با ما همکاری داشته است، غالباً در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی و نیروگاهی و ... فعالیت می‌کند.

وی افزود: این گروه سرمایه‌گذاری در این نشست برای مشارکت در پروژه‌های EPC و EPCF اعلام آمادگی کرد.

حافظی در پاسخ به این سوال که گروه سامسونگ در قراردادهای جدید نفتی نیز مشارکت دارد یا خیر، عنوان کرد: سامسونگ مانند شرکت‌های شل یا توتال، پیمانکار عمومی نیست و با توجه به نوع کارگروه سرمایه‌گذاری و تجاری سامسونگ که بیشتر در حوزه اجرای پروژه‌هاست، این گروه در حوزه تولید و توسعه میدان‌ها فعالیت نمی‌کند، اما قطعاً پس از رونمایی از قراردادهای جدید و تعیین تکلیف توسعه میدان‌ها، می‌توانیم از پتانسیل‌های سامسونگ در بخش ساخت تجهیزات بهره‌مند شویم.

حضور سامسونگ در کنفرانس رونمایی از قراردادهای جدید نفتی
رضا بیاضی مدیر میدان‌های مرزی و مشترک شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این زمینه گفت: پروژه‌هایی که در بسته‌های سرمایه‌گذاری کنفرانس تهران ارائه می‌شود، مهم‌ترین اولویت‌های ماست و به این منظور از گروه سامسونگ نیز برای حضور در این کنفرانس و آگاهی از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت نفت فلات قاره ایران دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: اگرچه این گروه سرمایه‌گذاری برای همکاری در ساخت تاسیسات و تجهیزات اعلام آمادگی کرده، اما برای حضور در کنفرانس‌های تهران و لندن نیز ابراز تمایل کرده است تا در جریان طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار صنعت نفت قرار گیرد.

بیاضی خاطرنشان کرد: قطعاً پس از رونمایی از این قراردادها و مشخص شدن تکلیف پروژه‌های اولویت‌دار شرکت نفت فلات قاره ایران، سامسونگ می‌تواند در بخش‌های اجرایی با ما همکاری داشته باشد.

بنابه این گزارش پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس بزرگترین پایانه ساخته شده در جهان است که ٣٣٧ متر طول، ٦٠ متر عرض، ٣٣ متر ارتفاع و بیش از ٥١٤٠٠ تن وزن دارد. این پایانه در مجموع ٢١ مخزن دارد و ظرفیت نهایی ذخیره‌سازی آن به ٢,٢ میلیون بشکه می‌رسد.

پایانه شناور صادراتی خلیج فارس با ظرفیت نهایی ذخیره‌سازی بیش از ٢,٢ میلیون بشکه نفت خام بهمن ماه سال گذشته در منطقه بهرگان رسما افتتاح و آماده عملیات صادرات نفت خام میدانهای سروش و نوروز شد. 
۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۴۴۴