آغاز تولید آزمایشی در مجتمع جدید بوتانول پتروشیمی کیان

آغاز تولید آزمایشی در مجتمع جدید بوتانول پتروشیمی کیان
این مجتمع از ظرفیت تولیدی معادل 330 هزار تن نرمال بوتانول و 11 هزار تن ایزوبوتانول در سال برخوردار است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، شرکت پتروشیمی کیان ( Kayan ) عربستان سعودی که یکی از زیرمجموعه های شرکت سابک محسوب می شود؛ تولید آزمایشی در مجتمع جدید تولید بوتانول خود را آغاز کرده است.

این شرکت اعلام کرد: انتظار می رود راه اندازی آزمایشی این مجتمع که از تاریخ سه شنبه 28 مهرماه آغاز شده است؛ سه تا 6 ماه ادامه یابد.

در این مدت قرار است راندمان تجهیزات و تولید این مجتمع، بر مبنای مشخصات فنی و اجرایی قرارداد مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت کیان همچنین کار بر روی واحدهای صادرات و واردات این پروژه را در بندر سلطان فهد، واقع در منطقه صنعتی الجبیل، به پایان رسانده است.

این واحدها قرار است ضمن صادارات بخشی از تولیدات این شرکت، امکان صادرات قسمتی از تولیدات دیگر شرکای شرکت کیان را تحت شرایط قراردادهای از پیش در نظر گرفته شده فراهم کنند.

مجتمع تولید بوتانول یادشده در واقع متعلق به شرکت بوتانول سعودی ( SaBuCo ) است. شرکت بوتانول سعودی حاصل سرمایه گذاری مشترک پتروشیمی کیان عربستان، صنایع شیمیایی صداره (حاصل سرمایه گذاری سعودی آرامکو و داو کمیکال) و سعودی اسید آکریلیک ( SAAC ) به شمار می رود.

پیش بینی می شود که با رسیدن مجتمع بوتانول کیان به مرحله تولید تجاری، نتایج آن در عملکرد مالی شرکت بازتاب یابد. با این حال این موضوع تا حد زیادی وابسته به نوسانات قیمت انرژی است.

بوتانول در تولید طیف وسیعی از محصولات صنعتی مانند انواع رنگ و حلال کاربرد دارد. راه اندازی این مجتمع می تواند ضامن رشد پیوسته صنایع رنگ و پوشش عربستان سعودی باشد.

۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۶۲۵