مکزیکی ها مجوز سواپ نفت با آمریکا را به دست آوردند

مکزیکی ها مجوز سواپ نفت با آمریکا را به دست آوردند
شرکت پیمکس مکزیک اعلام کرد که مجوز سواپ نفت با آمریکا را به دست آورده، اما حجم مبادله کمتر از انتظار بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی پیمکس مکزیک اعلام کرد که از دولت آمریکا مجوزی دریافت کرده است که بر اساس آن می تواند در برابر صادرات نفت خام سنگین خود، نفت خام سبک آمریکایی وارد کند.

با این همه، مکزیکی ها اعلام کردند که سقف واردات نفت خام سبک از آمریکا، کمتر از چیزی بوده است که انتظار داشتند.

بر اساس مجوز صادر شده از سوی دولت آمریکا، یکی از زیرشاخه های تجاری شرکت پیمکس اجازه خواهد داشت که از ماه اکتبر امسال، حداکثر روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت خام برای مصرف در پالایشگاه های خود وارد کند.

در مرحله نخست، شرکت پیمکس نفت خام سبک متعارف دریافت می کند و ممکن است در محموله های آینده، نفت شیل آمریکا را نیز وارد کند.

به گفته سخنگوی پیمکس، سقف واردات این شرکت به این دلیل نسبت به سقف پیشین ١٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که پالایشگاه های این شرکت ظرفیت محدودتری دارند.

این سخنگو اعلام کرد که از نیمه ماه نوامبر سال جاری میلادی، نخستین محموله نفت خام آمریکایی وارد مکزیک خواهد شد.

پیش از این، خوزه مانوئل کاره آ، یکی از مسئولان ارشد پیمکس، اعلام کرده بود که در یک دوره یک ساله، ٢٧ میلیون بشکه نفت خام آمریکایی در پالایشگاه های مکزیک فرآوری می شود.

کاره آ گفت: به جای نفت خام سنگین مکزیک، نفت خام سبک آمریکایی استفاده می شود و در عوض، نفت خام سنگین مکزیک در بازارهای دیگری فروخته می شوند که ارزش بیشتری دارند.

در ماه اوت امسال، آمریکا برای نخستین بار اجازه داد که نفت خام تولیدی این کشور به مکزیک صادر شود. این تصمیم نقطه عطفی بود که امید به پایان یافتن ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را افزایش داد.

۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۵۷۵