وزیر نفت منشور توسعه توان ساخت داخل را ابلاغ کرد

وزیر نفت منشور توسعه توان ساخت داخل را ابلاغ کرد
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت از ابلاغ بخشنامه منشور توسعه توان ساخت داخل از سوی وزیر نفت خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انر‍ژی، 'محمدرضا مقدم' هدف از ابلاغ این منشور را حمایت همه ‌جانبه از توان سازندگان و فعالان داخلی تجهیزات صنعت نفت، ارتقا فناوری‌های ساخت کالاهای تجاری و رقابتی دانش‌ بنیان در مواجهه با تحریم‌های روزافزون بین‌المللی دانست.

وی گفت: این منشور به منظور اصلاح ساختارها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشبرد اهداف کلان وزارت نفت، کمک به توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی کشور و حفظ و صیانت از منابع ملی و منافع صنعت نفت تدوین شده است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر زنجیره تولید دانش از طریق تبدیل دانش به فناوری و فناوری به تولید محصولات و در نهایت تجاری‌ سازی تکمیل شود، مسیر تولید علم، به ثروت ملی در کشور و پاسخگویی به نیازهای ملی منتهی خواهد شد.

مقدم، اجرایی شدن اعتبار اسنادی داخلی در سطح وزارت نفت، استفاده و تکمیل فهرست منابع مشترک سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت با توجه به گروه ‌بندی کالا و تجهیزات موجود شرکت کالای نفت برای برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و نگهداشت را از جمله بندهای این بخشنامه عنوان کرد.

وی گفت:‌ ادامه فعالیت‌های شورای بررسی منابع وزارت نفت در شرکت کالای نفت با هماهنگی شورای عالی صدور پروانه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت و راه‌اندازی صندوق حمایت از سازندگان داخلی کالا و تجهیزات صنعت از جمله بندهای دیگر ابلاغ شده این منشور اعلام کرد.

مقدم ادامه داد: ارائه تسهیلات لازم برای ساخت واحدهای پیشتاز، ایجاد و بهره‌برداری از سامانه مکانیزه خرید یکپارچه تجهیزات صنعت نفت، حمایت از گسترش و تکمیل ظرفیت‌های موجود صنعتی داخل کشور در تولید کالا و تجهیزات صنعت نفت با هدف قطع وابستگی به سازندگان خارجی و برقراری صدور پروانه کیفیت و نظام بیمه حمایتی از سازندگان تجهیزات ساخت داخل نیز از دیگر بندهای یاد شده در این منشور هستند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۰۲۱