تغییر زیرساخت‌ها در روش‌های گمرکی الزامی است

تغییر زیرساخت‌ها در روش‌های گمرکی الزامی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روش‌های سنتی و دستی گمرکات در جهت ترخیص سریع کالا باید روز آمار شود.
ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:  امروز در گمرکات کشورمان در ترخیص کالا و قانون گمرکی در اجرا و یا در منابعی که به آن تخصص داده‌ایم با توجه به، به روز آمدی دنیا از جهت کنترل کالا و روش مکانیزه باید زیر ساخت‌ها را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر با روش‌های سنتی و دستی پیش رویم هم از نظر زمان مشکلات فراوانی خواهیم داشت. استفاده از روش مکانیزه نیز زمان زیادی نیاز دارد که به آن اقدام می‌شود.

وی در خصوص تعرفه گمرکی گفت: باکاهش تعرفه و رسیدن به تعرفه‌های معقول می‌توان در خصوص ترخیص کالا و روند سرعت ترخیص را افزایش داد و واسطه‌ها نیز مانند عاملین ترخیص می‌توان از این فرصت استفاده کنند و استفاده از روش‌های مکانیزه و کاهش تعرفه‌ها می‌توان در اجرای به روز آمدی و بهبود اوضاع گمرکات کمک فراوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: گمرک یکی از مشکلات قدیمی است و توانسته ازعام علوم استفاده بهینه را داشت باشد و اعتقاد من در زمان پساتحریم نگرانی از  جهت تعامل با اقتصاد جهانی را نداریم و ما در رابطه با پاسخ گویی به واردات و صادرات از جهت روز آمدی و مدیریت واجه  می‌توانیم خود را با عرصه جهانی تطبیق دهیم.
۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۵۰۸