استانداردسازی راهکار اساسی کاهش مصرف انرژی است

استانداردسازی راهکار اساسی کاهش مصرف انرژی است
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: استانداردسازی آخرین راهکار برای کاهش مصرف انرژی در درازمدت است.

به گزارش شانا، نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در نشست بررسی زمینه های همکاری و تعامل با سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که این شرکت از ابتدای تأسیس همواره در سه مرحله تدوین، بازنگری و اجرای استانداردها همکاری تنگاتنگی با این سازمان داشته است، اظهار کرد: هدف و محصول نهایی برای رسیدن به بهینه سازی مصرف انرژی در بخشهای مختلف استاندارد سازی است.

وی افزود: طرحهای ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید در باره بهینه سازی انرژی از جمله طرح موتورخانه ها، تاکسیها، اتوبوسها، کامیونها و چاههای کشاورزی از راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای کاهش مصرف انرژی هستند اما راه آخر و درازمدت استاندارد سازی است.

سیفی در ادامه بر همکاری سازمان یافته و تعامل هر چه بیشتر میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان ملی استاندارد در زمینه تدوین و نظارت بر اجرای استانداردها تأکید کرد و گفت: همکاریهای این شرکت برای اجرای مواد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب مجلس شورای اسلامی باید سازمان یافته تر و کامل تر شود.

همچنین وحید مرندی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد نیز در این نشست بر همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت برای اجرای استاندارها و اخذ جرائم از متخلفان اجرای استانداردها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، در این نشست شیوه نامه تعیین جرائم و تعیین شاخص در استانداردهای دارای شاخص منطبق با آئین نامه ماده ٢٦ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، معیارهای مصرف انرژی در صنایع انرژی بر و نحوه اجرای ماده ٢٦ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و استاندرهای میزان مصرف سوخت خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست بررسی زمینه های همکاری و تعامل میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان ملی استاندارد با حضور نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وحید مرندی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد و جمعی از مدیران و کارشناسان طرفین برگزار شد.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۳۳