کاهش وابستگی مکزیک به واردات پلی اتیلن

کاهش وابستگی مکزیک به واردات پلی اتیلن
با بهره برداری از این طرح بزرگ پتروشیمی در مکزیک ،حدود 70 درصد از واردات پلی اتیلن این کشورکاهش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از لاتین فوکس نیوز، مراحل پایانی ساخت مجتمع پتروشیمی 4.5 میلیارد دلاری مکزیک در سواحل خلیج وراکروز که منافع بسیاری از حذف واردات محصولات پتروشیمی نصیب مکزیک می کند در حال انجام است این مجتمع بزرگترین مجموعه پتروشیمی در نوع خود در امریکا لاتین است.

ادواردو لیما د روزندو مدیر اجرایی جوینت ونچر اودبرکت، مسئول ساخت مجتمع پتروشیمی در رابطه با راه اندازی این مجتمع پتروشیمی می گوید: با بهره برداری از این پروژه مکزیک می تواند سالانه حدود 750 هزارتن پلی اتیلن با چگالی بالا و 350 هزار تن پلی اتیلن با چگالی کم تولید کند که با این میزان ظرفیت تولید 70 درصد از واردات پلی اتیلن مکزیک کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود : این مجموعه توانایی لازم برای پردازش 66 هزار بشکه اتان در روز دارد که از طریق شرکت دولتی نفت مکزیکانوس پترولیوسخریداری می شود.

این مجموعه نزدیک شهربندری کواتزاکوالکوس قرار دارد و مواد خام برای تولید سالانه 1.1 میلیون تن پلی اتیلن مورد استفاده در تولید محصولاتی مانند ظروف پلاستیکی غذا، مواد پاک کننده، شامپو، کیف، لوله، بطری کودک، اسباب بازی، پوشک و حتی پروتز پزشکی استفاده می کند.

مدیر اجرایی پروژه گفت: علت انتخاب مکزیک به عنوان محل پروژه موقعیت استراتژیک این کشور در بین سواحل اقیانوس اطلس و آرام بوده است و براساس معاهدات تجاری بین المللی قواعد آن تعیین شده است.

در مجموع 26 هزار کارگر برای ساخت این مجموعه فعالیت می کنند و مساحت زمین پروژه 900 هزار متر مربع است که در آینده 300 هزار متر مربع نیز به آن اضافه خواهد شد 

لیما د روزندو گفت، فولاد بکار رفته در ساخت این مجموعه چهار برابر فولاد برج ایفل است و بقیه مواد و تجهیزات مورد نیاز از هند، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، ایالات متحده و برزیل وارد کشور شده اند.

مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز به عهده شرکت اتیلنو21 است که توسط شرکت برزیلی شرکت برزیلی اودبرکت هدایت می شود. این مجموعه توسط براسکم آیدیسا، سرمایه گذاری مشترک بین براسکم( شاخه پتروشیمی گروه برزیلی اودبرکت، بزرگترین تولید کننده رزین های ترموپلاستیک امریکا لاتین) و گروه آیدیسا شرکت پتروشیمی پیشرو در مکزیک تولید خواهد کرد.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۵۹۶