تلاش جمعی برای بهبود جایگاه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی

تلاش جمعی برای بهبود جایگاه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی
هیات رئیسه اتاق تهران در ادامه دیدار با تشکل‌های بخش خصوصی که در انتخابات اسفند ماه گذشته هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی حضور داشته و فعال بودند، نشست مشترکی با هیات مدیره مجمع فعالان توسعه اقتصاد ایران برگزار کرد.

این نشست که دومین گام از حرکت ابتکاری هیات رئیسه دوره هشتم اتاق تهران است، برای همفکری و هم‌اندیشی بیشتر با چهره‌های شاخص و گروه‌های شناخته‌شده بخش خصوصی برگزار شد. پیش از این نیز هیات رئیسه اتاق تهران در شهریور ماه میزبان تعدادی از اعضای هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه‌گرا بود.


 این نشست با سخنان مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران آغاز شد . او با خوشامدگویی به اعضای هیات مدیره مجمع فعالان توسعه اقتصاد ، بر تداوم همکاری با گروه‌های فعال در انتخابات گذشته تاکید کرد. خوانساری اعلام کرد که اتاق تهران در پی ایجاد فضایی گرم، صمیمانه و دوستانه برای پیگیری بهتر مشکلات بخش خصوصی و موانع موجود در فضای کسب‌وکار کشور برای یافتن راهکارهاست.


علاء میرمحمدصادقی نیز که به عنوان چهره مشترک هم در هیات رئیسه اتاق تهران هم در هیات مدیره مجمع فعالان توسعه حضور دارد، عنوان کرد که دیدگاه‌ها و نظرات دو گروه در دوران انتخابات نیز قرابت بسیاری با هم داشته است و اکنون نیز می‌توان با همفکری و مشورت به سوی اهداف مشترک حرکت کرد.


مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق تهران نیز گفت: «ما برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اتاق تهران نیازمند کمک فکری دیگر چهره‌های بخش خصوصی هستیم و به پشتوانه این همکاری و همفکری است که خواهیم توانست این مسوولیت را به دوش بکشیم.»


سیدحامد واحدی نیز با ابراز امیدواری نسبت به تداوم تعامل فعالان بخش خصوصی با هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق تهران عنوان کرد که تضارب آرا و تفکرات مختلف می‌تواند به بهبود عملکرد اتاق و پیشرفت بخش خصوصی بینجامد. هم‌چنین سیده فاطمه مقیمی دیگر عضو هیات رئیسه اتاق تهران با اشاره به سابقه همکاری با چهره‌های شاخص مجمع فعالان توسعه در ادوار پیشین هیات نمایندگان اتاق تهران از تلاش‌های بی‌دریغ آنها برای بهبود فضای کسب‌وکار بخش خصوصی تقدیر کرد.


در ادامه این نشست احمد پورفلاح، نایب رئیس مجمع فعالان توسعه که سابقه‌ای طولانی در هیات نمایندگان اتاق تهران دارد، تاکید کرد که باید همدلی‌ها بیشتر شود و چنین نشست‌هایی جنبه تشریفاتی به خود نگیرد. پورفلاح هم‌چنین اعلام کرد که فعالان بخش خصوصی باید مشارکت بیشتری در برنامه‌های اتاق داشته باشند.


هم‌چنین محمدمهدی راسخ در ابتدا با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور و به ویژه رکود حاکم بر بخش خصوصی، به بنگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد که رو به تعطیلی می‌روند. راسخ با بیان این که سکوت شهرک‌های صنعتی از سکوت گورستان‌ها نیز عمیق‌تر شده است تاکید کرد که اتاق با توسعه مراودات خود با تشکل‌ها می‌تواند در بهبود و توسعه اقتصاد و برون‌رفت از وضعیت جاری نقش ایفا کند. او گفت: «بهترین راه ارتباط با بدنه اعضای اتاق ارتباط با تشکل‌هاست.» راسخ هم‌چنین با اشاره به مستقل بودن اتاق‌های بازرگانی در دنیا افزود: «اتاق تهران باید با حفظ استقلال خود همواره نقشی پیشرو داشته باشد تا بقیه اتاق‌های بازرگانی کشور نیز به تأسی از اتاق تهران وارد این راه شوند.» او در پایان سخنان خود به اهمیت کمیسیون‌های مشورتی اتاق نیز اشاره و عنوان کرد که پیگیری تشکیل جلسات صبحانه با مسوولان در اتاق تهران که با حضور نمایندگان تشکل‌ها باشد می‌تواند در پیگیری مشکلات بخش خصوصی بسیار اثرگذار باشد.


عباسعلی قصاعی نیز خواستار تلاش اتاق تهران برای رفع قوانین و مقررات زائد و دست‌وپاگیر در فضای کسب‌وکار کشور شد و علیمردان شیبانی، حمزه‌نژاد، شاهرخ ظهیری و جعفر ذره‌بینی نیز در سخنانی جداگانه از دعوت هیات رئیسه اتاق تهران تقدیر و اعلام آمادگی کردند تا برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی و اتاق تهران نهایت تلاش خود را به کار گیرند.


مسعود خوانساری در پایان این نشست با تاکید بر این که تلاش اتاق تهران افزایش همدلی در جبهه بخش خصوصی بوده است، از حضور هیات مدیره مجمع در نشست هیات رئیسه اتاق تهران تقدیر کرد. رئیس اتاق تهران هم‌چنین با اشاره به حضور افرادی چون علاء میرمحمدصادقی، محمدرضا بهرامن و محمدرضا نجفی‌منش  در اتاق تهران که از چهره‌های شاخص مجمع هستند افزود: «اتاق تهران ارتباط خود با تمامی گروه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی را حفظ می‌کند و از تمامی گروه‌های فعال نیز در نشست‌ها و جلسات بعدی هیات رئیسه دعوت خواهد کرد.»

۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۶۷۷