تفاهم نامه توسعه دانش فنی ال.ان.جی امضا شد

تفاهم نامه توسعه دانش فنی ال.ان.جی امضا شد
تفاهم نامه توسعه دانش فنی ال.ان.جی با حضور مدیر عامل شرکت ملی گاز، انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت و پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید.

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا،'جواد اوجی' امروز پنج شنبه در مراسم امضای این قرارداد در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز پالایش و پتروشیمی گفت: خوشایند نیست که ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی دنیا در بحث ال.ان.جی صاحب دانش نباشد.

وی با اشاره به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در بازدید از دستاوردهای صنعت نفت، ادامه داد: ایران همان طور که در زمینه دسترسی به منابع هیدروکربوری رتبه اول را داراست باید در ارتباط با تجهیزات هم حرف اول را بزند.

مدیر عامل شرکت ملی گازادامه داد:در همین راستا از چند سال پیش اقدامات متعددی آغاز شد که از جمله این اقدامات می توان به پیشرفت 55 درصدی کارخانه ایران ال.ان.جی اشاره کرد که بزرگترین پروژه ال.ان.جی کشور به شمار می‌رود.

به گفته معاون وزیر نفت تا پایان سال جاری مراحل ساخت بخش های شیرین‌سازی و تا پایان سال آینده نیزبخش مایع‌سازی این شرکت به اتمام خواهد رسید و تفاهم نامه امروز نیز بومی سازی دانش فنی ال.ان.جی را هدف گذاری کرده است .

اوجی با اشاره به ضرورت‌های توسعه ال.ان.جی در کشور اظهارداشت:صادرات گاز برای فاصله‌های بیش از چهار تا پنج هزار کیلومتر از طریق خط لوله مقرون به صرفه نیست و در مسافتهای بالا بهترین شیوه صادرات گاز،شیوه ال.ان.جی است.

وی ادامه داد: در کشور روسیه از سوخت ال.ان جی برای بخشهای مختلف از قبیل نیروگاهها،سوخت قطار، هواپیما و حتی سفینه استفاده می شود این شیوه بسیارمقرون به صرفه است.

همچنین در این مراسم 'وحید حدادی اصل'رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از قابلیتهای متخصصین و دانشمندان کشورمان در صنعت نفت گفت.

وی اظهار داشت: دانشمندان صنعت نفت ایران بدون استثنا مورد تقاضای کشورهای خارجی هستند و دانش فنی متخصصین ما در حدی است که همه نیازهای صنعت نفت را در کوتاه‌ترین زمان دراختیار مسئولان قرار می دهند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۳:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۲۸۸