افزایش قیمت نفت در پی فاجعه فرانسه

افزایش قیمت نفت در پی فاجعه فرانسه
حوادث تروریستی در فرانسه و حمله هواپیماهای این کشور به مواضع داعش در سوریه سبب شد که قیمت نفت در معاملات امروز در بازار آسیا افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، آغاز حمله های گسترده فرانسه به مواضع داعش در سوریه سبب شد قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (٢٥ آبانماه) افزایش داشته باشد، اما کارشناسان باور دارند که با توجه به عرضه بیش از حد نفت، این افزایش قیمت، عمری کوتاه خواهد داشت.

قیمت شاخصهای قیمت نفت که در هفته گذشته هشت درصد کاهش داشتند، در معاملات امروز بازار آسیا با نوسان شدیدی روبرو شدند، زیرا معامله گران درباره پیامدهای حوادث تروریستی پاریس سردرگم هستند.

در ساعت چهار و ٢٥ دقیقه به وقت گرینویچ، قیمت شاخص نفت خام آمریکا با ٣٤ سنت افزایش، به ٤١ دلار و هشت سنت برای هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفت خام برنت نیز در این مقطع با حدود یک درصد رشد، به ٤٤ دلار و ٩٨ سنت رسید.

برخی کارشناسان باور دارند که رشد قیمت یادشده، یک واکنش احساسی است و معامله گران حاشیه خطری برای قیمت نفت در نظر گرفته اند تا مشخص شود که حمله های هوایی فرانسه به مواضع داعش در سوریه چه پیامدهایی خواهد داشت.

با توجه به ادامه عرضه بیش از حد نفت در بازار و همچنین وضع نامطلوب رشد اقتصاد جهانی، تحلیلگران اعلام کرده اند که رشد قیمت طلای سیاه دوامی نخواهد داشت.
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۵۱۳