پتروشیمی ایکویت یک شرکت تولید اتیلن گلایکول خریداری می کند

پتروشیمی ایکویت یک شرکت تولید اتیلن گلایکول خریداری می کند
ایکویت از زیرمجموعه های شرکت پتروشیمی بوبیان کویت محسوب می شود و به دنبال گسترش فعالیتهای خود در صنعت پتروشیمی است.

به گزارش نیپنا به نقل از عربین بیزینس، شرکت پتروشیمی ایکویت کویت به تازگی قراردادی به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون دلار، برای خرید شرکت ME Global که از تولیدکنندگان عمده اتیلن گلایکول محسوب می شود؛ به امضا رساند.

شرکت ME Global حاصل سرمایه گذاری مشترک داوکمیکال ایالات متحده و شرکت صنایع پتروشیمی کویت است. صنایع پتروشیمی کویت از شرکت های تابعه شرکت دولتی نفت کویت به شمار می رود.

در حال حاضر داوکمیکال و شرکت صنایع پتروشیمی کویت، در چند طرح عظیم پتروشیمی همکاری دارند.

در ماه نوامبر گذشته، شرکت داو اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه خود برای واگذاری هفت تا هشت میلیارد و 500 دلار از دارایی های این شرکت، قسمتی از سهام خود در همه پروژه های مشترک با شرکت های کویتی را به فروش برساند.

این اقدام با هدف تزریق سرمایه به دیگر حوزه های فعالیت داوکمیکال و تامین اعتبار طرح های راهبردی این شرکت صورت می گیرد.

بر اساس این توافق غیر الزام آور ( non-binding agreement )، حدود 200 میلیون دلار از رقم قرارداد به پرداخت بخشی از وام ها و تعهدات ME Globalاختصاص خواهد یافت.

انتظار می رود این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود.

ایکویت از زیرمجموعه های شرکت پتروشیمی بوبیان کویت محسوب می شود. بوبیان 9 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شرکت بوبیان، با نهایی شدن قرارداد، هیچ گونه کمک مالی یا اعتبار بیشتر به فعالیت های ایکویت اختصاص نخواهد یافت.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴
تعداد بازدید : ۵۵۲