پلی پروپیلن اروپا روانه بازار آمریکای جنوبی می شود

پلی پروپیلن اروپا روانه بازار آمریکای جنوبی می شود
فرصت آربیتراژ محموله های اسپات پروپیلن میان بازار اروپا و آمریکای جنوبی در صورتی که قیمت های مناسبی از سوی عرضه کنندگان اروپایی ارائه شود فراهم است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یک معامله گر مستقر در ایالات متحده، در حاشیه سی و پنجمین همایش سالانه پتروشیمی آمریکای جنوبی در شهر کانکون مکزیک عنوان کرد: خریداران پلی پروپیلن در پرو، اکنون می توانند از فرصت آربیتراژ فراهم شده برای صادرات این محصول از اروپا به ساحل غربی آمریکای جنوبی بهره مند شوند.

این معامله گر همچنین افزود: ما در حال بررسی امکان واردات این محصول از اروپا هستیم. البته هنوز سطوح قیمت گذاری تعیین نشده است.

در پرو قیمت پلی پروپیلن گرید هوموپلیمر و کوپلیمر وارداتی از آسیا، بر مبنای CFR ، در تاریخ چهارشنبه 13 آبان ماه، به ترتیب 1100-1110 و 1140-1150دلار به ازای هر تن بود.

در این میان محموله های ارسالی از کره جنوبی و تایوان، با 1100 دلار برای هر تن، مناسب ترین قیمت پیشنهادی محسوب می شود. این در حالیست که بهای پلی پروپیلن وارداتی از خاورمیانه برای ارسال در ماه ژانویه حدود 1130 دلار و محموله های وارداتی از هند برای ارسال در اواخر ماه دسامبر، 1160 دلار برای هر تن تعیین شد.

از این رو تولیدکنندگان اروپایی باید ضمن رقابت با عرضه کنندگان آسیایی این محصول، در آستانه تعطیلات سال نو میلادی و افزایش حجم خریدها، به تامین نیاز خریداران داخلی بپردازند.

یک معامله گر دیگر می گوید: در صورتی که قیمت های مناسبی از سوی عرضه کنندگان اروپایی ارائه شود؛ فرصت برای آربیتراژ محموله های اسپات پروپیلن میان بازار اروپا و آمریکای جنوبی فراهم است.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۵۱۴