سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی به خروج از رکود کمک می‌کند

سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی به خروج از رکود کمک می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند پس از تحریم‌ها به‌عنوان بخشی از ظرفیت اقتصادی کشور سبب رونق در این بخش شود، گفت: برای تحقق این هدف توسعه صنایع تکمیلی با اهمیت هستند.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره توسعه صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: برای خلق و ایجاد فرصت اشتغال و کمک به خروج از رکود اقتصادی یکی از بهترین راهکارها تولید فرآورده نفتی و محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: صنایع تبدیلی یکی از ارکان اساسی توسعه کشور به شمار می‌آید. بنابراین، صنعت پتروشیمی که یکی از بزرگ‌ترین گزینه‌ها برای سروسامان دادن به اقتصاد به شمار می‌آید باید به نحو مطلوب به سمت تولید نهایی هدایت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: با هدایت منابع به سمت سرمایه‌گذاری در صنایع ایجادکننده زنجیره ارزش مانند پتروشیمی، افزون بر فعال کردن این بخش، درآمد غیرنفتی کشور نیز افزایش خواهد یافت. ازاین‌رو، حرکت به سمت صادرات فراورده به‌جای نفت خام، خلق‌کننده ثروت و اشتغال برای کشور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صنایع تکمیلی پتروشیمی باید در برنامه مشخص توسعه یابد، افزود: باید به سمتی حرکت کرد که میزان صادرات مواد خام به صفر برسد. چرا که، در غیر این صورت منابع کشور به هدر می‌رود و نیروی انسانی در کشور از مزیت‌های مانند اشتغال نیز محروم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تأکید کرد: صنعت پتروشیمی را باید با یک برنامه‌ریزی اصولی به سمت تولید محصولات نهائی حرکت دهیم تا هم بخش خصوصی فعال شود وهم پارامترهای اقتصادی کشور به سمت بهبود صادرات حرکت کند. 

وی توسعه متوازن صنایع بالادستی و پائین دستی پتروشیمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: زنجیره تولید باید پیوسته باشد تا کالایی که تولید می شود به عنوان محصول نهایی به بازار عرضه شود چرا که نفع این فرایند برای کشور بالاست.

۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۵۱۳