قیمت نفت به 44 دلار رسید

قیمت نفت به 44 دلار رسید
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز نیم دلار افزایش یافت و به 44 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش هایی در مورد کاهش حجم ذخایر و افزایش فعالیت های پالایشگاهی، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما تحلیلگران گفتند، بازار در ماه های باقیمانده از سال 2015 و اوایل سال 2016 همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.
انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 482 هزار بشکه کاهش یافته است. این آمار موجب شد تا قیمت نفت خام آمریکا امروز حدود نیم دلار افزایش یابد و به 41 دلار و 13 سنت برسد، البته قیمت این شاخص نفتی در جلسه گذشته بیش از یک دلار کاهش یافته بود.
آمارهای رسمی از میزان ذخایر نفت آمریکا اواخر امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت نیز امروز با بیش از نیم دلار افزایش به 44 دلار و 13 سنت رسید.
علیرغم افزایش نسبی قیمت نفت در روز چهارشنبه، اکثر تحلیلگران انتظار دارند قیمت ها در بقیه سال 2015 و اوایل سال 2016 به دلیل ادامه فزونی عرضه تحت فشار باقی بماند.
موسسه انرژی اسپکتس این هفته در یادداشتی نوشت: «احساس حاکم بر بازار نفت باز هم کاهشی شده است. باز هم حرف هایی در مورد نفت 20 دلاری به گوش می رسد.»
هر روز بین 700 هزار بشکه تا 2.5 میلیون بشکه نفت مازاد بر تقاضا در بازار عرضه می شود و این موضوع سبب شده تا حمل و نقل نفت نیز با مشکل مواجه شود.
مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی روز چهارشنبه در چشم انداز سال 2016 خود نوشت: «فزونی عرضه احتمالا در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و موجب ادامه فشار کاهشی بر قیمت ها خواهد شد.»
کند شدن رشد اقتصادی در آسیا و به خصوص در چین به قیمت کالاهای دیگر نیز آسیب زده است. قیمت مس روز چهارشنبه  با قوت گرفتن احتمال کاهش تقاضای چین، افت کرد  و به پایین ترین رقم 6 سال اخیر خود نزدیک شد.
۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۶۴۰