نظرخواهی در مورد ماده 12 دستورالعمل ستاد

رؤسای محترم کمیسیون های تخصصی اتحادیه

اعضاء محترم اتحادیه

 

با سلام

احتراماً با توجه به اینکه جمعی از اعضاء این اتحادیه درخواستی مبنی بر اصلاح ماده 12 دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای به این اتحادیه را ارائه نموده‌اند و انجام این کار نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد، لذا خواهشمند است، هرگونه نظر یا پیشنهادی نسبت به ماده مذکور را به طور مشروح، با ذکر دلایل و اصلاحات مورد لزوم کتباً به این اتحادیه اعلام فرمایند تا موردبررسی قرارگرفته و جمع‌بندی حاصله به ارگان‌های ذیربط منعکس گردد.

 

       ماده12ـ تولیدات کارخانجاتی که قابلیت تولید آن به تأیید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت نفت و وزارت صنایع و معادن با مسئولیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران رسیده باشد، صرفاً در حد ظرفیت عملی مورد تأیید کمیته، توسط همان واحد تولیدی یا سایرین برای صادرات مجاز می‌باشد.

       تبصره1ـ سازمان استاندارد موظف است ظرف مدت 6 ماه تولیدکنندگان و محصولات تولیدی آنان را کدگذاری و مراتب را با ذکر مشخصات فنی و ضریب خطای مجاز هر محصول به گمرک ایران و آزمایشگاه‌های معتبر اعلام تا پس از آن، مشخصات مذکور در گمرکات اجرایی مجاز، مبنای تطبیق با نتیجه آزمایشات قرار گیرد.

       تبصره2ـ کلیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، موظف به داشتن دفاتر معتبر پلمپ شده می‌باشند که در آن جزئیات ورود ـ خروج مواد اولیه و کالای تولیدشده یا صادراتی با ذکر مبدأ و مقصد ثبت‌شده باشد. این دفاتر می‌باید در دسترس بازرسان ذیصلاح باشند. در صورت عدم وجود این دفاتر در هنگام بازرسی‌ها این واحدها امکان استفاده از تسهیلات درنظرگرفته شده در این دستورالعمل را نخواهند داشت.

 

با احترام،

مهدی اسپندیاری

دبیرکل

۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۵۶۵