واکنش ایران به جوسازی غربی‌ها/ قراردادهای فروش نفت به چین تمدید شد

واکنش ایران به جوسازی غربی‌ها/ قراردادهای فروش نفت به چین تمدید شد
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به جوسازی امروز رسانه‌های غربی از صادرات روزانه 500 هزار بشکه نفت به پالایشگاه‌های چین خبر داد و اعلام کرد: کاهش 54 درصدی صادرات نفت ایران به چین صحت ندارد.
سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر در واکنش به جوسازی امروز برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر کاهش 54 درصدی صادرات نفت ایران به چین، گفت: صادرات نفت ایران به پالایشگاه‌های چینی از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون به هیچ وجه کاهش نیافته است.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه در سال 2012 میلادی قراردادهای فروش نفت ایران به پالایشگاه‌های چینی تمدید شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه 500 هزار بشکه نفت خام به چین توسط ایران صادر می شود.
این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال مهر که برخی از پالایشگرهای چینی رسما از کاهش صادرات نفت ایران خبر داده اند، اظهار داشت: پالایشگاه‌های چینی برخی از ملاحضات سیاسی را در نظر می گیرند.
بلومبرگ امروز با انتشار گزارشی، ادعا کرده است: میزان واردات نفت چین از ایران در مارس ۲۰۱۲ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 54 درصد کاهش داشته است.
رستم قاسمی وزیر نفت ایران پیشتر در جمع خبرنگاران با رد هرگونه ارائه تخفیف نفتی ایران به پالایشگاه‌های چینی، گفته بود: ایران نفت خام خود را با قیمت‌های بین‌المللی به پالایشگاه‌های مختلف نفت جهان عرضه می کند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ایران هیچگونه محدودیتی برای دریافت پول نفت خام صادراتی خود با "یوان" ندارد، تاکید کرده بود: در حال حاضر ایران با کشورهایی همچون چین، هندوستان و کره جنوبی حجم بالای مبادلات اقتصادی و تجاری دارد که قطعا این حجم گسترده فعالیتهای اقتصادی تحت تاثیر تحریم نفتی اتحادیه اروپا قرار نمی گیرد.

این عضو کابینه دولت دهم همچنین با تکذیب کاهش صادرات نفت ایران به چین، بیان کرده است: چین مشتری نفت خام ایران است.
این در حالی است که همزمان با آمادگی چین برای بیمه کردن نفتکش‌های حامل نفت صادراتی ایران و کاهش نگرانی مشتریان خارجی برای خرید نفت ایران، بهای طلای سیاه ایران در چند هفته گذشته در آسیا و اروپا کاهش یافته است.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۹۰۰