برچیده شدن قوانین دست و پاگیر در صادرات / پیش بینی رشد 40 درصدی در دوران پساتحریم

برچیده شدن قوانین دست و پاگیر در صادرات / پیش بینی رشد 40 درصدی در دوران پساتحریم
رئیس هیئت مدیره صادر کنندگان فراورده‌های نفت وگاز ایران با تاکید بر اینکه قوانین دست و پاگیر باید برداشته شود گفت: در صورت بازنگری برخی از قوانین گمرکی روند صادرات در کشور تسهیل می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزان گلچین رئیس هیئت مدیره صادر کنندگان فراورده‌های نفت وگاز ایران در نشست خبری در خصوص برنامه‌های این اتحادیه برای پساتحریم اظهار داشت: پساتحریم یکی از موضوعات کلیدی دراقتصاد کشور است که این اتحادیه سعی بر آن دارد که حضور فعال در راستای صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 18.2 درصد گاز جهان مطلق به ایران است امیدهای زیادی به چشم انداز پساتحریم داریم تاگام های موثری در جهت اقتصاد مقاومتی بر داریم

گلچین ادامه داد: اتحادیه بازارهای سنتی که در گذشته با انها مبادلات تجاری داشت به دلیل تحریم‌ها از دست داده بود اما با اجرایی شدن دوران پساتحریم تلاش می‌کنیم بازارهای جدید را گسترش دهیم تا به سمت احیای بازارهای از دست رفته حرکت نماییم.

رئیس هیئت مدیره صادر کنندگان فراورده‌های نفت وگاز ایران با اشاره به اینکه ایران در زمان تحریم کشتی رانی و بیمه با مشکلات زیادی در عرصه تجارت بین المللی مواجه بود اما به نظر می‌رسد با اجرای دوران پساتحریم و نیز تدوین برنامه‌های اصولی از سوی مسئولان بتوانیم گامی در جهت توسعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه شروع دوران پساتحریم از چند روز آینده شروع می‌شود تصریح کرد: حداقل 4 تا 5 ماه طول می‌کشد که چرخه صادرات در کشور رونق بگیرد اگر تمام پیش بینی‌ها درست باشد اتحادیه صادر کنندگان نفتی شاهد رشد 40 درصدی خواهد بود.

 گلچین با تاکید بر اینکه قوانین دست و پاگیر باید برداشته شود گفت: در صورت برداشتن قوانین و بازنگری برخی از قوانین براساس شرایط جدید از جمله قوانین گمرک شاید روند صادرات در کشور تسهیل شود چرا که در حال حاضر کالاهای صادراتی ما به جهت انجام امور گمرکی ماه‌ها پشت درهای گمرک انتظار می‌کشند و از طرفی تأمین خوراک مورد نظر است که متاسفانه به دلیل نبود قیمت واقعی صادر کنندگان را دچار مشکل کرده است.

رئیس هیئت مدیره صادر کنندگان فراورده‌های نفت وگاز ایران تاکید کرد: یکی از دلایل که بخش خصوصی تا به امروز نتوانسته نقش واقعی خود را ایفا کند این است که نهاد حاکمیتی بخش خصوصی را قبول نداردو اجازه نمی‌دهد که بخش خصوصی درعرصه تجارت فعال شود.

گلچین ادامه داد: برای احیای بازارهای سنتی ما در اتحادیه امور بین‌الملل را تشکیل داده‌ایم تا با برقراری ارتباط با وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌ها بتوانیم بازارهای جدید را شناسایی کنیم.
۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۴۷۴