چین و هند همچنان بزرگ ترین واردکنندگان نفت خام ایران

چین و هند همچنان بزرگ ترین واردکنندگان نفت خام ایران
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که بیشترین حجم قراردادهای فروش نفت ایران با چین و هند بسته شده است، گفت: این دو کشور همچنان بزرگ ترین واردکنندگان نفت خام ایران هستند.

محسن قمصری در گفت و گو با خبرنگار شانا با رد کاهش واردات نفت چین از ایران تاکید کرد: حجم واردات نفت چین از ایران نه تنها کاهش نداشته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی هند را دومین کشور پس از چین خواند که بیشترین حجم قراردادهای نفتی را با ایران دارد و یادآور شد: علاوه بر قراردادهای بلندمدت مشتریان نفت ایران به صورت محموله های اسپات نیز نفت می خرند؛ از این رو باید تا پایان سال صبر کرد تا مشخص شود کدام کشور بیشترین خرید را داشته است.

قمصری درباره اعطای تخفیف به هند نیز گفت: ایران هیچ گونه تخفیفی به مشتریان نفت خود نداده است و از آنجا که بازپرداخت های پول نفت دارای استاندارد 30 روزه است، اگر زمان پرداخت بیش از این باشد، بهره پول از آن کشور دریافت می شود.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت:‌ ایران برای سال 2012 میلادی و پیش از وضع تحریم‌ها برای فروش نفت با همه مشتریان خود تمدید قرارداد کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن قمصری با تاکید بر این که قراردادهای فروش نفت ایران به صورت یک ساله با مشتریان تمدید شده است، تاکید کرد: با تمدید این قراردادها، هیچ‌گونه نگرانی برای فروش نفت در سال‌جاری میلادی وجود ندارد.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۲:۳۶
تعداد بازدید : ۹۳۰