شکست اجلاس اوپک به دلیل اصرار اقلیت بر افزایش سقف تولید

شکست اجلاس اوپک به دلیل اصرار اقلیت بر افزایش سقف تولید
وزیر نفت با اشاره به اجلاس اخیر اوپک گفت: یکی از دیدگاهها در این اجلاس کنترل افزایش تولید و توافق روی سقف تولید بود و دیدگاه دیگر که گروه اقلیتی آنرا دنبال می کرد افزایش سقف تولید اوپک بود که ما موافق نبودیم و به همین دلیل هیچ تصمیمی گرفته نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه که در حاشیه دیدار با هیئت سوئدی سخن می گفت اظهار داشت در اجلاس اخیر اوپک توافقی در خصوص کاهش و افزایش سقف تولید نفت نداشتیم و: هم اکنون نیز برخی از اعضای اوپک هرچقدر که می خواهند تولید می کنند.

وی افزود: یکی از دیدگاهها در این اجلاس کنترل افزایش تولید و توافق روی سقف تولید بود و دیدگاه دیگر که گروه اقلیتی آنرا دنبال می کرد افزایش سقف تولید اوپک بود که ما موافق نبودیم و به همین دلیل هیچ تصمیمی گرفته نشد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه الان هم  هر کشوری هرقدر بخواهد تولید می کند گفت: قبلا سقف تولید اوپک 30 میلیون تصویب شده بود و کسانی این سقف را مراعات نکردند و تا 31.5 میلیون تولید شد که این روند درست نبود.این اقلیت دنبال تثبیت تولید 31.5 میلیونی بود که اکثریت اعضا نپذیرفتند و تاکید کردند که سقف تولید باید پایین تر باشد.

زنگنه تصریح کرد: هیچ یک از دو طرف توافقی برای سقف تولید نداشتند و ما نیز جلسه بدون مصوبه را ترک کردیم.

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات خود با هیئت سوئدی گفت: یکی از توافقات مشارکت شرکتهای سوئدی در نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی ایران با هدف بهینه سازی مصرف انرژی است .

زنگنه ادامه داد: مقرر شد دو طرف بسته ای را برای این همکاری تدوین کنند.

۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۴۶۵