معاون وزیر نفت: توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند افزایش سرمایه گذاری است

معاون وزیر نفت: توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند افزایش سرمایه گذاری است
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: توسعه صنعت پتروشیمی بعنوان کلید اساسی توسعه کشور نیازمند افزایش سطح سرمایه گذاری هاست.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا محمدحسن پیوندی روز یکشنبه در دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران در سالن همایش های صدا و سیما افزود: اصل 44 قانون اساسی اجازه سرمایه گذاری جدید به جز در عرصه r&d در شرکت صنایع پتروشیمی نمی دهد.
وی گفت: دولت می تواند در خلیج فارس و دریای عمان که ایده آل ترین منطقه برای توسعه صنعت پترشیمی در عرصه جهانی است سرمایه گذاری کند.
پیوندی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در این بخش بالاترین بازگشت سرمایه را به دنبال خواهد داشت، گفت: در طول برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور بر این زمینه توصیه و تاکید فراوان شده است.
وی ادامه داد: تولید 450 میلیون تنی محصولات پتروشیمی بدون زیرساخت های ایجاد شده در ماهشهر و عسلویه امکانپذیر نبود که امروز منجر به رشد این بخش شده؛ ضمن آنکه توسعه فعالیت های مهندسی و ساختمان را به همراه داشته و فرصت های شغلی بسیاری در کشور ایجاد کرده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه اقتصاد مقاومتی بعنوان دکترین اقتصادی ایران بر مبنای دو اصل درون زا و برونگرا برپا شده است، تاکید کرد: لازمه دستیابی به این مهم، رشد صنایع غیرنفتی و بویژه صنعت پتروشیمی است.
دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیم ایران با حضور نمایندگان 25 کشور و با هدف معرفی ظرفیت ها وفرصت های صنعت پتروشیمی ایران امروز و فردا (بیست و دوم و بیست و سوم آذرماه) در تهران برگزار می شود.
۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۴۴۸